Gå til innhold

hvordan få inn subtitle på videofil?


Anbefalte innlegg

hei!

jeg har noen filmer som jeg har lastet ned subtitles til, men jeg lurer på hvordan jeg gjør sånn at tektsten vises når jeg ser på den. for når jeg legger både filmfilen og teksten inn på xboxen, så kommer ikke teksten, det gjør det heller ikke når jeg ser på dataen.

så hvordan gør jeg det?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må oppgi hvilket program du spiller av filmene med, og hvilket format suben er. Noen medieavspillere kan vise enkelte formater av subs automatisk, andre formater krever egne programmer for å vises. I tillegg bør sub filen(e) ligge i samme katalog som filmfilen, og ha nøyaktig samme navn (bortsett fra filendingen selvfølgelig, f.eks. ".sub"/".srt").

 

Se f.eks. HER

 

Hvordan du får xboxen til å vise subs aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tvilar på at Xbox støtter visning av undertekster. Då må du i tilfelle slå saman filmen med underteksten.

 

Programmet VideoLAN VLC har ein innebygget funksjon for å vise undertekster og Vobsub kan du bruke til å legge tekst på film avspelt i Windows Media Player, men ingen av dei kan slå saman tekst med film permanent.

Lenke til kommentar

Xbox Media Center støtter subtitles i en rekke formater (bl.a. *.sub, *.srt), legg subtitle filene i samme katalog som videofilene du skal spille av og sørg for at de har samme navn (f.ex. test.avi og test.srt). Kan hende du må trykke (Y)-knappen under avspilling og slå på tekstene i menyen, om du ikke har valgt at tekst skal vises automatisk i XMC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...