Gå til innhold

Graveringsguide (Bildene fungerer)


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg noen av de bitene i helga, sammen med et sett med 250 deler fra Clas Ohlson (Leif?)

 

Bilde av alle graveringsbitene som fulgte med!

 

 

Bilde av hele settet(Tok av noen i dag tidlig, har ikke fått satt dem på igjen, måtte bruke dem på skolen!)

 

 

Det er dårlige bilder, veit det. Men har bare Webcam her... :no:

 

EDIT: Har også noen andre sm fulgte med dremelen... Orker ikke legge opp bilde av de, de ligner de runde som er på det nederste bildet som Klikka posta ;)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hadde det f.eks. gått ann å gravere på "baksiden" av en plexi/lexanbit, lakke med klarlakk e.l. over, så lakke med en annen farge over der, og på den måten fått en litt stilig effekt? LED's kan godt tas med, blir vel bare enda stiligere :hmm:

5369857[/snapback]

Joda, jeg har gravert logoen min speilvendt på baksiden av en plexibit, men har ikke testet med katoder eller leds da.

 

Men det kan bli bra å mate den eller ha på klarlakk, er vel bare å teste da vel.

 

Jeg skal gravere på baksiden av en uv blå plexibit og montere uv leds, skal poste bilde av den når jeg blir ferdig ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

De bitene som du sier ikke selges i norge, tror det gjør det, jeg har 2 av de der :S

 

Men tenkte jeg skulle legge til min gravering for å vise hvordan det kan bli med UV glass og lys (seff)

 

DSCN0949.jpg

 

DSCN0950.jpg

 

brukte 2 forskjellige bits

HD4_307918_7919_7920_V_hi_N.jpg

 

Nr 106 og 108 ;)

 

EDIT: se worklogen i sig for flere bilder ;)

 

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
Så jo bare bra ut det der da :thumbup:

Men jeg ser du har klart å gravert litt for mye, sånn som på E'en. der har du visst hatt et litte uhell, men det å feile er jo menneskelig da ;)

 

Selv så har jeg kjøpt meg nr 107, 108 og 109 de kostet 33,50 kr pr stk på byggmakker.

5379507[/snapback]

 

Jaja, det var bare en test det der... kan bli mye bedre enn det der ;)

 

Petter

Lenke til kommentar

Flott guide og tiltak her. Stå på! :thumbup:

At enkelte skal henge seg opp i skrivefeil skjønner jeg ikke helt. men-men.. skriver som en leif sjøl, men det gir jeg blaffen i. :!:

-------

 

Driver selv å sysler litt med gravering. Har for det meste blitt på glass.

 

 

Litt dårlig bilde, men et enkelt mønster på et snaps glass:

post-19054-1136426655_thumb.jpg

 

 

Nok et altfor dårlig tatt bilde av meg ;)

post-19054-1136427292_thumb.jpg some more..post-19054-1136427342_thumb.jpg

 

En julekopp (ikke det flotteste da men...)

post-19054-1136428232_thumb.jpg post-19054-1136428492_thumb.jpg

 

Gravering er gøy, men setter til tider tålmodiheten på prøve. Så er det der når man får "sjelven" etter en stund, hele hånda rister som f... Av og til får jeg lyst til å stikke på kjøkken å kappe arma av meg selv!! :wee:

 

Men husk skal du gravere på glass så tenk litt "safty" før du starter: Tenk på øynene dine og til andre som er tilstede. Kjipt med glassstøv på øynene som skjærer seg inn i hode på deg... Bruker selv også munnbinn da det blir en god del støv partikler som ikke hører hjemme i lungene...

Skal ikke kødde med glassstøv..

 

Edit: anbefaler å bruke blåpapir og en god markeringspenn og til å overføre det du skal skal gravere. :thumbup:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Blacki: Kjempebra, virkelig! Prøv deg på no plexi eller noe i den duren som er relatert til casemodding da vel.. :)

5387355[/snapback]

 

Jau, det er plannen også når jeg får plexi i hus. Har aldir testet det så skal bli spennede å prøve det ut.

 

Men prinnsippe er det samme en hva man graverer på. ;)

Lenke til kommentar

Har selv en slik Dremel, men synes den blir litt for tung til å gravere med i lengden. KJøpte denne saken her på en hobby butikk. Den er svært lett og derfor grei til små detaljer. Er langt i fra det beste man kan bruk. Kunne godt hatt noe med litt flerne omdringer og større presisjon i samme vektklasse. Men disse er litt dyre også...

 

tmolberg: Bruker en av de med hardmetall til å lage omriss med, så fin finpusser jeg med de steinspiss ligndende. Fyller også med disse.

Er selv ganske nybegynner på dette..

 

post-19054-1136474591_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Så jo brukbare ut de der bitene dine ;)

Men hvorfor invisterte ikke bare du i en fleksibel akse i stede for å kjøpe ny?

5389133[/snapback]

 

 

joda kanskje det kunne vært en ide. Har egentligt ikke tenkt så mye over akuratt det. Var et impulskjøp den der da den var svinbillig (butikken skulle slutte av). ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...