Gå til innhold

Terratec Grabster AV250, s-video, sort/hvitt bilde

Anbefalte innlegg

Skal digitalisere en haug analoge vhs-filmer. Til dette har jeg tidligere brukt s-video-inngangen på mitt 6600GT vivo-kort, men etter reinstall og bytte av noe hardware har jeg fått problem med at maskinen blacker ut og ikke reagerer under capture. Dette problemet har jeg ikke greid å løse, og det var ingen tips å hente på forumet. Maskinen er for øvrig 100% stabil ellers.

For å komme i gang med jobben så snart som mulig kjøpte jeg en Terratec Grabster AV250 og kjører med s-video tilkobling fra vhs-spilleren. Men nå er det oppstått et nytt problem - bildet blir kun i sort/hvitt. Har eksperimentert med masse innstillinger på PAL/NTSC, source (composite, s-video osv) uten at problemet blir borte.

Har testet med kabler og scart som fulgte med grabsteren, samt de jeg har brukt tidligere, fremdeles kun s/hv. Jeg får fargebilde når jeg bruker nvidia wdm som source, men det gir som nevnt problemet nevnt tidligere i innlegget.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut fra at vhs-spilleren din har s-video-muligheter.

Hvis du har s-video utgang på vhs-spilleren, så skal dette virke uten videre når du bruker s-video kabel. Det kan være brudd i kabelen.

Hvis du bruker scart-utgangen, så skal den være omskiftbar mellom kompositt og s-video via en eller annen innstilling på spilleren.

Svart-hvitt bilde tyder på at bare luminans-signalet (lysstyrke) når fram, du mangler krominans-signalet (farge).

Lenke til kommentar

Kabelbrudd er utelukket, da jeg har testet med to kabler. Bruker scartadapter med utgang for lyd, s-video samt kompositt, og har testet med to stk der også.

Jeg vet egentlig alt du skriver allerede (uansett, takk for at du prøver :) ) . Det som er rart er at dette fungerer med farger når jeg bruker vivo-funksjonaliteten på 6600GT-kortet mitt, men ikke når jeg bruker s-video inngang på Grabsteren.

Har prøvd med HTPC`en også, den har et 9600AIW-kort. Samme elendigheten...

:no:

Det må være en instilling på pc et sted som er feil, men jeg klarer bare ikke å finne ut hvilken. Capper over kompositt-inngangen så lenge.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det nøyaktige samme problemet har jeg og.

Nettopp kjøpt meg den Terratec Grabsterer'n i håp om å kunne se på gamle NTSC VHS kassetter, men eneste jeg har problemer med er at det er sort/ hvitt bilde :hrm:

Har du fått fikset det du eller? Har forsåvidt lyd. Ikke i selve capture-vinduet, men etter at den er lagret ferdig.

Har bare prøvd SCART, men skal det ha noe for seg å prøve med en S-videokabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...