Gå til innhold

Problemer med de fleste spill! *løst*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har en ganske bra maskin:

3.0 Ghz CPU

1.5 Gb 3200 RAM

ATI 8500 128 mb skjermkort

80 GB Maxtor harddisk.

Men problemet at jeg har jo problemer med å starte nesten alle spillene mine! F.eks BF2, BF1942 og The settlers IV!

Jeg har letet her på forumet og har prøvd å stille på forskjellige ting osv, men ingenting skjer! :( Det blir bare svart skjerm og på The settlers kommer det bare opp ERROR!

Alle spillene er instalert på egen partisjon og jeg har sjekket for virus.

Jeg har oppdatert driver på skjermkort ect. , men som sagt ingen ting skjer!

Jeg har en liten mistanke om at hardisken kanskje fusker? :roll: Den er jo et bar år, men det skal den jo klare!

Er det noen ute i den vide verden som har noen forslag på hva jeg kan gjøre? :no:

Takker for alla serriøse innlegg :thumbup::w00t:

Håper på raske svar :yes:;)

Endret av martinxx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, nå står ikke skjermkortet i stil med resten av pcen. Et 8500kort er vel litt i svakeste laget for nye spill. Bf1942 burde vel gå bra men.

Vis det er harddisken så ville du nok hat problemer med andre ting en bare spill. og husk å ha minst 15% ledig på disken, vis min 100gb blir litt for full begynner spill og tulle der også (spillet pauser seg helt random i 3.5sek.)

Du burde nok prøve emilerings metoden, det vil si prøv med et annet skjermkort, kanskje prøve skjermkortet i en annen pc osv. Kan være hva som helst egentlig. ram, cpu, hovedkort, men vis det kun skjer i spill er det meste sannsynlig skjermkortet ditt.

Vis du ikke har mye penger og skjermkortet er skylden, så ville jeg gått for et geforce 6600gt eller lignende, burde holde vis du ikke er for kresen.

Lykke til!

Skrevet (endret)

firmware er programvaren til cd-romen din. f.eks versjon 1.0 (det ligger en brikke på cd-romen som må flashes vis du skal ha oppdatert denne)

Tviler på at det har så mye å si, men du kan jo prøve en annen cd-rom vis du har en liggende.

Vis du har et spill som ikke virker og krever lite (si f.eks quake3) så kan du prøve med det 64mb kortet ditt. Tviler på at det drar nye spill, men vis du kommer inn i spillet eller får en feilmelding om at kortet ditt ikke støtter blablabla, så tyder det vel på at ati-kortet ditt er defekt.

Edit: la på litt mer

Endret av mushi
Skrevet

No har jeg prøvd å bytte CD rom og skjermkort og det var skjermkortet som var synderen.. :(

Takker for alle svar :thumbup:

Håper også at denne posten kan være til nytte for andre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...