Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få netverks stasjon til å dukke opp som lokal


Anbefalte innlegg

Heisan

 

Lurer altså på hvrodan jeg kan "fake" en nettverksstasjon til å oppføre seg som en lokal.

 

Feks så har jeg mappa opp t: (//somthing/c$)

hvordan få denne opp som en stasjon som ikke lenger windows oppfatter som en nettverskstasjon. Har gjort dette tidligere men er mange år siden og har desverre glemt det ut. :blush:

 

Om noen lurer på hvorfor, er det fordi retrospect express ikke viser frem nettversstasjoner.

 

Alternativt om noen kan anbefale ett bra synkroniseringprogram som også lar en ta med nettverksstasjoner, og som fortrinsvis er gratis.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"add a network place" under "my network places"

5230121[/snapback]

 

Nei

 

Det er ikke det jeg mener. Da blir den jo bare lagt til som en valig nettverksstasjon, på samme måte som om jeg brukte "net use" ...

 

Den skal altså oppfattes som en lokal disk ikke nettverksstasjon.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
er det net use kommandoen eller map network drive du mener?

5230163[/snapback]

 

Nei mener ingen av dem.. :(

map network drive og net use gjør jo nøyaktig det samme.

 

Problemer er jo ikke å mappe opp driven på en eller annen måte. Men å få windows til å tro det er en lokal disk, ikke nettverksstasjon.. DET er problemet :cry:

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar

Kom på en lite vri du kan foreta deg..

 

Lag mappa om til en image-fil, og mount den i Deamontools wller Alcohol 120% (har ikke så mye erfaring med sistnevnte).

 

Ved å mounte imaget vil maskinen tro at du har en ekstra CD-stasjon med mappa i, og vips - du bruker ikke en nettverkskatalog lenger.

Lenke til kommentar

Takk for forslaget men det løser ikke problemet, retrospec som jeg planla å bruke er så sykt begrenset at cd-rom heller ikke dukker opp.

 

Som sagt tidligere har jeg gjort dette før og det har fungert uten problemer, det var nok i registeret en plass.

 

edit:leif

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...