Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Jetta2, stopper når den blir varm


miXer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en VW Jetta2 85 modell GTi som jeg har byttet termostat på. Den ble stående uten vannpumpe, og uten vann et døgn. Skrudde alt sammen igjen, fyller på vann, starter bilen, bilen går til den blir varm(når termostaten åpner) og da hopper motoren ned på 300rpm, og til slutter dauer ut. Får ikke start på den igjen før den er kald. Og da skjer det samme igjen.

 

- Har sjekket bensinpumpe, den fungerer

- har sjekket tennplugger, tennkabler, fordeler og rotor, men dersom de var veldig dårlige ville ikke bilen startet, med andre det er ikke dem

- det er ikke dynamo. satte på start-hjelp men det samme skjedde

 

Kan noen hjelpe meg, eller komme med forslag til hva som er galt? Prøver å selge bilen, og er at pluss at den tusler og går!

 

Takk for all hjelp! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mulig varmskjøringsregulatoren er deffekt.

Denne justerer i praksis bensinmengden til dysene etter motortempen.

5230381[/snapback]

 

Hvor sitter den? Er den dyr? Vanskelig å bytte?

Skrevet (endret)

Hvordan sjekker man om denne varmkjøringsregulatoren er gåen, og eventuelt, hvor får man kjøpt disse? Trenger sårt svar. Takk for all hjelp :thumbup:

Endret av miXer
Skrevet

Sjekk om den får strøm, hvis ei, så kan sensoren i blokka være gåen.

 

Sjekk motstanden over kontakten på regulatoren, den skal ligge på ca. 22ohm husker jeg ikke feil.

 

Man kan også trykkteste den, men det er far beyond hva en hjemmemekaniker kan gjøre.

 

At det er luft i systemet finner jeg lite trolig da bensinsystemet opererer under et slikt trykk(3-6 bar) at luft ikke kommer inn i det, kun bensinlekkasje ut.

Eventuell luft i systemet(f.eks. etter kjørt til tom tank) vil 'lufte' seg selv ut etter få sekunder.

 

Hva regulatoren koster ny er jeg ikke sikker på, har hørt 3000,-, men dyre er dem uansett.

 

 

Har du sjekket at det ikke er feil på tenninga?

Skrevet

Altså, bilen går til den blir varm, så stopper den. Hadde det vært en alvorlig feil på tenninga, så hadde vel mest sannsynligvis ikke bilen startet, eller så hadde den så vidt fusket og hoppet og stoppet. eller tar jeg feil?

Skrevet (endret)

når vann er fylt på, korken til ekspansjonstanken ikke er på, og motoren går, så vil lufta stige til det høyeste punktet, altså ekspansjonstanken! Så tror nok ikke det er luft i systemet!

 

Har mere trua på at det er det som Opus sier. Ohma varmkjøringsregulatoren, og den lå på 22ohm, men da jeg sjekka kontakta, så var den ene stikka hoppa ut. Det er nå fikset. Så nå står bilen med motorvarmer, og kupevarmer, pga frysent vann, så får ikke sjekket før imorgen om dette var årsaken, men høyst sannsynlig. :thumbup:

Endret av miXer
Skrevet

Bilen ble fin igjen etter at jeg fikset kontakten på varmkjøringsregulatoren. Har kjørt frem og tilbake til stavern fra nykirke(horten) og det funket feilfritt, akkruat som det gjorde før!! :thumbup: takker Opus!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...