miXer Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Har en VW Jetta2 85 modell GTi som jeg har byttet termostat på. Den ble stående uten vannpumpe, og uten vann et døgn. Skrudde alt sammen igjen, fyller på vann, starter bilen, bilen går til den blir varm(når termostaten åpner) og da hopper motoren ned på 300rpm, og til slutter dauer ut. Får ikke start på den igjen før den er kald. Og da skjer det samme igjen. - Har sjekket bensinpumpe, den fungerer - har sjekket tennplugger, tennkabler, fordeler og rotor, men dersom de var veldig dårlige ville ikke bilen startet, med andre det er ikke dem - det er ikke dynamo. satte på start-hjelp men det samme skjedde Kan noen hjelpe meg, eller komme med forslag til hva som er galt? Prøver å selge bilen, og er at pluss at den tusler og går! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Mulig varmskjøringsregulatoren er deffekt. Denne justerer i praksis bensinmengden til dysene etter motortempen. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 30. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Mulig varmskjøringsregulatoren er deffekt.Denne justerer i praksis bensinmengden til dysene etter motortempen. 5230381[/snapback] Hvor sitter den? Er den dyr? Vanskelig å bytte? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Sitter frempå blokka hvis det er 8v du har, på siden på 16v. Er lett å demontere, og koster flesk. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 30. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 jau, har 8v, har du et bilde som viser hvor den sitter? hva betyr flesk? 5000, eller høyere? Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Kan være luft i systemet, da vil tempsensorene gi feil verdi til motorstyringen som igjen resulterer i ulike feil. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 30. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 luft i bensinen tenker du på da eller? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Hvordan sjekker man om denne varmkjøringsregulatoren er gåen, og eventuelt, hvor får man kjøpt disse? Trenger sårt svar. Takk for all hjelp Endret 1. desember 2005 av miXer Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 Sjekk om den får strøm, hvis ei, så kan sensoren i blokka være gåen. Sjekk motstanden over kontakten på regulatoren, den skal ligge på ca. 22ohm husker jeg ikke feil. Man kan også trykkteste den, men det er far beyond hva en hjemmemekaniker kan gjøre. At det er luft i systemet finner jeg lite trolig da bensinsystemet opererer under et slikt trykk(3-6 bar) at luft ikke kommer inn i det, kun bensinlekkasje ut. Eventuell luft i systemet(f.eks. etter kjørt til tom tank) vil 'lufte' seg selv ut etter få sekunder. Hva regulatoren koster ny er jeg ikke sikker på, har hørt 3000,-, men dyre er dem uansett. Har du sjekket at det ikke er feil på tenninga? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 Altså, bilen går til den blir varm, så stopper den. Hadde det vært en alvorlig feil på tenninga, så hadde vel mest sannsynligvis ikke bilen startet, eller så hadde den så vidt fusket og hoppet og stoppet. eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 1. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 luft i bensinen tenker du på da eller? 5231240[/snapback] Tenker da på luft i kjølesystemet Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) når vann er fylt på, korken til ekspansjonstanken ikke er på, og motoren går, så vil lufta stige til det høyeste punktet, altså ekspansjonstanken! Så tror nok ikke det er luft i systemet! Har mere trua på at det er det som Opus sier. Ohma varmkjøringsregulatoren, og den lå på 22ohm, men da jeg sjekka kontakta, så var den ene stikka hoppa ut. Det er nå fikset. Så nå står bilen med motorvarmer, og kupevarmer, pga frysent vann, så får ikke sjekket før imorgen om dette var årsaken, men høyst sannsynlig. Endret 5. desember 2005 av miXer Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Bilen ble fin igjen etter at jeg fikset kontakten på varmkjøringsregulatoren. Har kjørt frem og tilbake til stavern fra nykirke(horten) og det funket feilfritt, akkruat som det gjorde før!! takker Opus!! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2005 Fint at du fikk det fikset da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå