fafa86 Skrevet 29. november 2005 Skrevet 29. november 2005 (endret) Dette står på forbredelse arket mitt.... hva slags spm kan jeg komme til å få.... er det noen som kan hjelpe meg...... Tema: Kvalitetsreformen Høsten 2006 skal det innføres en ny form i norsk skole, kalt kvalitetsreformen. I reformen er det lagt på digital kompetanse, og det planlegges samtidig gradvis og digitalisere eksamen på vgs. For å etterleve de nye kravene om digital kompetanse , samt legge til rette for å bruke ikt i undervisningen, planlegger Byskogen vgs å legge til rette for at alle elver som starter på skolen, skal ha sin egen bærbar pc. Innføringen av den nye reformen og i den sammenheng nye læreplaner, samt tilrettelegging for bruk av bærbare pc er, krever planlegging på flere områder. Eksempelvis har skolen tenkt å definere noen minstekrav til de maskinene elvene skal kjøpe, inngå sentrale innkjøpsavtaler og installere/konfigurere aksesspunkter i bygningene, slik at elvene kan jobbe trådløs overalt. Elevene må også ha tilgang til strøpunkter/lade stasjoner. De bærbare pc ene skal kunne brukes på eksamen. Endret 29. november 2005 av Ueland
StigJakobsen Skrevet 30. november 2005 Skrevet 30. november 2005 (endret) Slettet, så det var en annen post med det samme hvor det var gitt respons på. Endret 30. november 2005 av Xyrez
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå