Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen. Ukjent problem.


Anbefalte innlegg

Denne feilmeldingen kom opp på skjermen:

 

(Her er det sikkert masse overflødig informasjon så de mest datakyndige kan vel "skumlese" litt i gjennom)

 

A problem has been detecten and windows has been shut down to prevent damage to your computer.(doh)

 

PFN_LIST_CORRUPT

 

If this is the first time you`ve seen this stop error screen restart your computer. If this screen appears again, follow theese steps:

 

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If tis is a new installation, ask your hardware or software manufacture for any windows update you might need (greit nok)

 

If problems continue, disable or remove ane newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as cahing or shadowing. (hæ?)

 

If you need to use safe made to remove or disable components, restart your computer,press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode.(hva gjør dette?)

 

Technical info: *** STOP : 0x0000004e

 

Beginning dump of physical memory.

Physical memory dump complete.( skummelt)

 

Contact your system administrator(det er meg det, og jeg skjønner ikke noe) or technical support(det blir her dere, hehe) for further assistance.

 

Når jeg da restartet maskinen kom denne meldingen opp: BIOS is not installed cause there is no driver attached. Men pcen fungerer "normalt" alikevel.

 

Føler at dette er et problem som anngår flere enn meg da jeg har sett mange tråder ala "pcen restarter av seg selv!" og "pcn henger seg!!11one shift"

 

*Strømforsyningen er ikke defekt.

*Ikke virus eller adware.

 

Jeg har windows xp med service pack 2.

AMD Ahtlon XP 2200+

Nvidia geforce2 mx/mx 400

 

Ble en smule langt , men det får så være :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, glimrende av deg å ta med så mye info :)

Det gjør at alt går så mye lettere!

 

0x0000004E: PFN_LIST_CORRUPT

This indicates that the memory management Page File Number list is corrupted. Can be caused by corrupt physical RAM.

 

http://aumha.org/win5/kbestop.php

http://www.pro-networks.org/XPMaNiA/stop_errors.shtml

 

Sjekk ut de to sidene. De har litt info om STOP errors og slikt. Anbefaler at du leser godt igjennom de, hvertfall de områdene som omhander 0X4E.

 

Mvh

Beej80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...