Gå til innhold

Montering av sigarett tenner i pc *Need Help*


Anbefalte innlegg

Hey

 

Brodern har en nintendo ds, som han har klart å herpe laderen til. Han har nå bare en bil lader. Det var da jeg fikk idéen om at 12v er jo både i bil og pc ;) Så, har kjøpt ett helt enkelt splitte sett fra biltema. Planen er å koble denne slik at man får 12v strøm på sigarett tenneren, for så å kunne lade Nintendo DS'n fra pc'n. Jeg er veldig usikker på hva som er hva på molex kontaktene, og hvordan jeg må koble dem for å få 12 volt. og hvordan det skal kobles for å bli riktig. Håper noen kan hjelpe meg med dette.

(sigarett tenneren har helt enkelt bare to kabler, men hvordan skal disse kobles i mot molex'n)

 

på forhånd thnx :D

post-83111-1133203352_thumb.jpg

post-83111-1133203363_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får kjøpt det på bensinstasjoner. Er en liten plastdings som du kan ha en glassikring i.

Kobler den mellom gul og den som er til pluss på sigarettenneruttaket.

Trengs sikkert ikke, men kan bli kjekt å ha hvis uhellet er ute.

5221675[/snapback]

 

hmmm, detta funker særdeles dårlig.. får ikke no strøm i sigg-tennern.. forslag? :D

Lenke til kommentar
som alle andre sier her:

 

GUL molex ->> pluss på sigarettenneren!

SVART molex ->> minus på sigarettenneren!

 

er ikke værre enn som så!

5247763[/snapback]

 

ok. kult.. men det funker ikke.. :no:

5259336[/snapback]

 

Ta en molex-forgrener som avbildet lengre opp i tråden (en inn, to ut) og kapp av den ene molex-ut. Da har du fire ledninger. Rød (5v), 2x Sort (0v/jord), Gul (12v).

 

Deretter lodder du, eller bruker "sukkerbit"-kobling for å koble minus til en av de sorte, gjerne begge, og for å koble pluss til den gule. Og bruk som tidligere nevnt gjerne en sikring i mellom pluss og gul, for sikkerhets skyld.

 

Husk å isolere den avkappede ende på den røde med el-tape, da du ikke vil ha 5v slengende rundt med dertil fare for kortslutninger mot chassis og annet.

 

Når du da tar en molex fra din strømforsyning og kobler til molex-forgreneren skal du så absolutt ha rett spenning på sigarettenneren.

 

Lykke til :)

Endret av tomcse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...