Gå til innhold

Skjermkort med 4x DVI?


Paven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha. Det kan jeg skrive, men ikke et seriøst svar. Jaja. Prøver igjen!

 

Hvis du ikke har noen spesielle krav til ytelse kan du få gor en løsning med flere kort, foreks GF FX 5200 finnes i pci utgave til en pris helt nede i 3-400 kr. :)

 

Bruke det selv sammen med "vanlig" skjermkort og det funker fint. :)

Lenke til kommentar

Hm. Det blir nesten vanskelig. Lenge siden jeg har drevet med flere skjermer på et kort, men husker at 2 skjermer på et GF FX 5900 Ultrakort tok helt knekken på kortet ytelsesmessig.

 

Flerskjermoppsett jeg har fått til å fungere bra er FX 5900 U + FX 5200 + FX 5200, det funker fint med spill også, men når du startet et orntlig spill som ikke kjører på desktoppen kjøres spillet bare på det første kortet, de 2 andre blir enten svarte, eller holder desktopen.

 

Har ikke klart å gå opengl til å deles over flere kort. ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem for meg at flere av skjermene blir svarte når jeg skal kjøre ett spill. Er kun i enkle programmer at jeg trenger flere skjermer, men jeg vil gjerne ha muligheten til å kjøre krevende spill med godt resultat på en av skjermene når jeg ønsker. Noen som har noe godt forslag til skjermkort med en slik løsning?

Lenke til kommentar

Hei Paven,

Dersom du har et hovedkort med 2 stk PCIex16 slotter kan du helt riktig bruke 2 skjermkort med 2-DVI utganger hver.

- Dersom det er et SLI skjermkort og to like nVidia skjermkort kan du i tillegg kjøre SLI på en skjerm (men da bør du velge et HK som du kan srtye SLI funksjon i BIOS eller aller best kun i driver).

- Dersom det er et Crossfire kort og to sammenhørende CF kort fra ATI, så har du den muligheten.

 

Personlig foretrekker jeg nVida'a løsninger for flerskjermstøtte når det er snakk om 3D ytelse i tillegg.

Lenke til kommentar

PCI-E er ikke modent for flere skjermkort til flerskjermsbruk. Det er tydelig at dette ikke er påtenkt hverken når det gjelder hovedkort, bios, os eller drivere. Jeg hadde et sant helvete med å få dette til med et x800xl + x300 på mitt a8n-sli. Jeg fikk til slutt bilde, men x800xl gikk i pci-e 1x modus, og x300 gikk i 16x modus. Var ikke mulig å få begge på 8x, eller å få gjort det omvendt.

 

Så de som ønsker flere skjermer på pci-e er ikke blitt prioritert eller i det hele tatt påtenkt av produsentene ennå.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt en 4-skjermsløsning noen uker nå, men det er med et nForce Professional og 2X nVidia Quadro FX 4500 med SLI kontakt. Jeg har ingen problemer med å kjøre full belastning på disse, men må kjøre en restart om jeg kjører SLI (som egentlig bare bruker en-skjerm) eller uten SLI og 4 skjermer.

 

Har også testet 2 stk GeForce 6800 uten problem.

 

Asus A8N32-SLI Deluxe (og tilsvarende) likner vel mest på et nForce Professional i funksjonalitet.

Lenke til kommentar
sunbug!

Klarte du noen gang å kjøre openGL i vindu over flere skjermkort?

5223510[/snapback]

 

Nei, ikke som jeg husker i allefall. Alt som gikk på desktoppen uten 3d gikk fint å strekke over flere kort, men så fort man startet opp noen som brukte 3dstøtte i skjermkortet gikk den over til en skjerm. Nermeste jeg fikk til var CS på en skjer, og consolen på en annen. :p

 

(Linux leking.)

Lenke til kommentar
da må du ha flere skjermkort.

5223293[/snapback]

 

Ok.. Jeg har veldig liten innsikt i markedet nå om dagen - jeg ser det finnes hovedkort med flere PCIe slotter - vil det fungere smertefritt å ganske enkelt plugge ett skjermkort i hver sin PCIe slot?

5223651[/snapback]

 

Ja, kan i tillegg plugge i flere pci skjermkort også.

 

Og slik for å legge det til, på de fleste hovedkort kan du velge om pci eller pci-e/agp port skal være første grafikkkort. Utover det velgder den antaglig den med lavest id. Det er bare nyttig for å vite hvilken skjerm pc'n booter på og hva som blir "spille" kortet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...