Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få inn flere trådløse nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å ta inn trådløse nett i nabolaget. Med en radius på 150 m skulle jeg ha ganske mange å velge fra. Det er et stort borettslag med betongblokker, så mulig det kan være litt vanskeligere mtp signaler.

Har prøvd fra flere bærbare, og det er svært variabelt hva de innebyde trådløse nettverkskortene (og PCMCIA kortene) tar inn.

Noen som har forslag til gode løsninger?

Ønsker å kjøre hjemmenettverk med 2-3 PC'er kablet + 2 bærbare med trådløst.

Kan jeg bruke en trådløs router/aksesspunkt til å hente inn nabonett, eller må jeg inn med en egen PC som kjører som sever 24/7?

Mtp evt ekstra antenner så kan disse evt flyttes 3 meter med ekstra kabel og monteres utendørs hvis dette gir bedre signaler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sette opp en repeater som tar imot signalet og sender det ut igjen. Det er accesspunkt som kan gjøre denne jobben.

Betongvegger setter en stor stopper for signaler fra trådløstnett, så det er helt normalt.

Vær obs på at å koble seg til andre sitt nettverkt uten tillatelse (selv om det ikke er beskyttet), er grunnlag for anmeldelse.

Skrevet
Du kan sette opp en repeater som tar imot signalet og sender det ut igjen. Det er accesspunkt som kan gjøre denne jobben.

Betongvegger setter en stor stopper for signaler fra trådløstnett, så det er helt normalt.

Vær obs på at å koble seg til andre sitt nettverkt uten tillatelse (selv om det ikke er beskyttet), er grunnlag for anmeldelse.

5219866[/snapback]

Mulig man kan bli anmeldt, men har så langt ikke hørt om noen som har blitt dømt for å bruke andres nett. Tror nok det er større sannsynlighet at vedkommende som får utnyttet linjen sin heller får sperret utnytteren ute, enn at han/hun anmelder vedkommende.

Men å benytte andres nett som en permanent løsning mener jeg er tyveri.

Mvh

JDM

Skrevet

Hvis du har 4-5 PCer, så har du vel råd til bredbånd også?

Det er greit å spørre om råd, men da bør en ikke skrive at man er kjeltring i neste setning. :no:

Skrevet
Ønsker å ta inn trådløse nett i nabolaget. Med en radius på 150 m skulle jeg ha ganske mange å velge fra. Det er et stort borettslag med betongblokker, så mulig det kan være litt vanskeligere mtp signaler.

Har prøvd fra flere bærbare, og det er svært variabelt hva de innebyde trådløse nettverkskortene (og PCMCIA kortene) tar inn.

Noen som har forslag til gode løsninger?

Ønsker å kjøre hjemmenettverk med 2-3 PC'er kablet + 2 bærbare med trådløst.

Kan jeg bruke en trådløs router/aksesspunkt til å hente inn nabonett, eller må jeg inn med en egen PC som kjører som sever 24/7?

Mtp evt ekstra antenner så kan disse evt flyttes 3 meter med ekstra kabel og monteres utendørs hvis dette gir bedre signaler.

5219760[/snapback]

Du vet at å "snylte" på andre sine nett er straffbart i følge norsk lov? Håper virkelig du blir oppdaget, OG anmeldt!!

Skrevet

:thumbdown:

/golfclap er vel ordet.

Er det ikke åpenlyst for folk at å koble seg inn på naboens trådløst nett og snylte linja hans rett og slett er stjeling ?

Minner meg om en kultur hvor det et greit å stjele lommeboka til "folk som ikke har vett nok til å ha kjetting på den"

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...