Gå til innhold

Opptaker på PS3?


Nico77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DVD opptaker?

Det sto i donald at det ville bli opptaker på PS3 

5227199[/snapback]

 

hehe, leste det jeg også, men vet ikke om Donald er en pålitelig skilde, hehe.. Men leste et eller annet sted at hvis man kjøper ekstra HD til PS3 får man en rekke funksjoner som å feks omgjøre vanlig dvd til hddvd osv, og Sony sier jo det den ultimate mediesenter maskinen.. Så det er kansje ikke sååå uvirkelig med opptaker likevell.

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
DVD opptaker?

Det sto i donald at det ville bli opptaker på PS3 

5227199[/snapback]

 

hehe, leste det jeg også, men vet ikke om Donald er en pålitelig skilde, hehe.. Men leste et eller annet sted at hvis man kjøper ekstra HD til PS3 får man en rekke funksjoner som å feks omgjøre vanlig dvd til hddvd osv, og Sony sier jo det den ultimate mediesenter maskinen.. Så det er kansje ikke sååå uvirkelig med opptaker likevell.

5235498[/snapback]

 

Hvordan skal den kunne omgjøre vanlig dvd til hd-dvd, ? Finner den bare på flere pixler eller no?

Eller har jeg bare misforstått hele poenget med at en film skal VÆRE 1366x720 akkurat som vanlige dvder er 768x480?

Lenke til kommentar

Altså. HD-DVD har ingenting med Høy oppløselighet å gjøre. Det er bare et format for lagring. DVD er også et annet format for lagring.

 

HD-FILMER er noe helt annet. Om PS3 oppsklarer til high-definition er fullt mulig, men det blir fortsatt ingen ekte HD-FILM. Om man ser DVD-film på en hd-tv så vil den uansett bli oppskalert. Hvis ikke så hadde filmen bare vært en liten rute midt i skjermen. Forskjellen her er om det er TVen eller PS3 som oppskalerer.

Lenke til kommentar
Altså. HD-DVD har ingenting med Høy oppløselighet å gjøre. Det er bare et format for lagring.  DVD er også et annet format for lagring.

 

HD-FILMER er noe helt annet. Om PS3 oppsklarer til high-definition er fullt mulig, men det blir fortsatt ingen ekte HD-FILM. Om man ser DVD-film på en hd-tv så vil den uansett bli oppskalert. Hvis ikke så hadde filmen bare vært en liten rute midt i skjermen. Forskjellen her er om det er TVen eller PS3 som oppskalerer.

5235619[/snapback]

 

Jeg trodde han mente at ps3 gjorde om til hd- film... Viste at det er snakk om at HD-DVD.

Men hva er poenget med og la ps3 skalere en film for deg da? blir jo samme skiten om ps3 eller tven gjør det....

Lenke til kommentar

Han som startet tråden spørte vel egentlig om det ville være mulig å ta opp programmer på ps3.

 

For å svare på spørsmålet så har vel dette aldri blitt offisielt avklart fra sony sin side, men jeg veit at det en gang i tiden ble hevdet at du skulle kunne ta opp tv programmer osv med ps3.

 

Menne, dette er vel vansklig å si noe om da det virker som sony sliter med å få ferdig produktet sitt.

Lenke til kommentar
Altså. HD-DVD har ingenting med Høy oppløselighet å gjøre. Det er bare et format for lagring.  DVD er også et annet format for lagring.

 

HD-FILMER er noe helt annet. Om PS3 oppsklarer til high-definition er fullt mulig, men det blir fortsatt ingen ekte HD-FILM. Om man ser DVD-film på en hd-tv så vil den uansett bli oppskalert. Hvis ikke så hadde filmen bare vært en liten rute midt i skjermen. Forskjellen her er om det er TVen eller PS3 som oppskalerer.

5235619[/snapback]

 

Jeg trodde han mente at ps3 gjorde om til hd- film... Viste at det er snakk om at HD-DVD.

Men hva er poenget med og la ps3 skalere en film for deg da? blir jo samme skiten om ps3 eller tven gjør det....

5235719[/snapback]

 

Ja. Det er jo hele poenget.

Men noen mener at en "dedikert" oppskalerer gjør en bedre jobb enn tven. Og det kan jo godt stemme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

lenge siden jeg tok det opp (det med å gjøre om vanlig film til film i hd kvalitet) men fant artikkelen: tv2.no/spillmagasinet...

 

"- Brukere vil kunne lagre innhold på en online lagringsserver kalt «Cell Storage». Når Cell-prosessoren ellers ikke er i bruk vil den være i stand til å forfine det innholdet. Vi har kalt det «modningsprosessen». For eksempel kan brukere lagre sine gamle filmer i videokvalitet og «modne» dem høyoppløselige filmer (HD). "

 

Vet ikke hvor troverdig det er, men hadde vært veldig bra hvis det er sant... :yes:

 

Lagre online, hva menes med det, noen som vet?

Lenke til kommentar
lenge siden jeg tok det opp (det med å gjøre om vanlig film til film i hd kvalitet) men fant artikkelen: tv2.no/spillmagasinet...

 

"- Brukere vil kunne lagre innhold på en online lagringsserver kalt «Cell Storage». Når Cell-prosessoren ellers ikke er i bruk vil den være i stand til å forfine det innholdet. Vi har kalt det «modningsprosessen». For eksempel kan brukere lagre sine gamle filmer i videokvalitet og «modne» dem høyoppløselige filmer (HD). "

 

Vet ikke hvor troverdig det er, men hadde vært veldig bra hvis det er sant... :yes:

 

Lagre online, hva menes med det, noen som vet?

5277581[/snapback]

 

haha, aner ikke, men det der er noe av det mest tullete jeg har lest på lenge.

"modne" filmer til HD? :!:

hvis man bygger en mikrobølgeovn rundt cellprosessoren, kan man da putte inn bæsj og få kake?

hihiih de er litt VEL visjonære av og til...

Lenke til kommentar
lenge siden jeg tok det opp (det med å gjøre om vanlig film til film i hd kvalitet) men fant artikkelen: tv2.no/spillmagasinet...

 

"- Brukere vil kunne lagre innhold på en online lagringsserver kalt «Cell Storage». Når Cell-prosessoren ellers ikke er i bruk vil den være i stand til å forfine det innholdet. Vi har kalt det «modningsprosessen». For eksempel kan brukere lagre sine gamle filmer i videokvalitet og «modne» dem høyoppløselige filmer (HD). "

 

Vet ikke hvor troverdig det er, men hadde vært veldig bra hvis det er sant... :yes:

 

Lagre online, hva menes med det, noen som vet?

5277581[/snapback]

 

haha, aner ikke, men det der er noe av det mest tullete jeg har lest på lenge.

"modne" filmer til HD? :!:

hvis man bygger en mikrobølgeovn rundt cellprosessoren, kan man da putte inn bæsj og få kake?

hihiih de er litt VEL visjonære av og til...

5281664[/snapback]

 

 

 

"lagre online" betyr en virtuell hdd, xx antall gigabyte som ligger på en server som hver bruker av ps3 får

 

 

ala det telenor gjør her:

 

http://www.online.no/at/sikkerhet/sikkerla...kerlagring.html

Lenke til kommentar
haha, aner ikke, men det der er noe av det mest tullete jeg har lest på lenge.

"modne" filmer til HD?  :!:

hvis man bygger en mikrobølgeovn rundt cellprosessoren, kan man da putte inn bæsj og få kake?

hihiih de er litt VEL visjonære av og til...

5281664[/snapback]

 

Absolut alt Sony sier bør taes med et båtlass med salt, til og med det som kan høres helt troverdig ut, selv om Sony sjelden sier noe troverdig.

Lenke til kommentar
Når Cell-prosessoren ellers ikke er i bruk vil den være i stand til å forfine det innholdet. Vi har kalt det «modningsprosessen». For eksempel kan brukere lagre sine gamle filmer i videokvalitet og «modne» dem høyoppløselige filmer (HD).

Herreguud, er det mulig.

 

Emotion-engine, modningsprosess, Toy-story-grafikk... Jada, Sony kan få sagt det. De går jo Ari Behn en høy gang når det gjelder luftig svada-snakking, og utrolig nok så lar folk seg forføre av de vage løftene.

 

Det er nok ikke mye håp for menneskeheten.

Lenke til kommentar

Opptaker på PS3? Javel ja. Hvor lang tid tok det før DVD spillere med opptaksmuligheter kom på markedet ? 4-5 år? Og det er enda langt ifra vanlig.

 

Allikevel tror noen at Sony vil lansere PS3 med dette, istedenfor å melke markedet med vanlige spillere først ? Jeg tror det er mer sannsynlig at nissen faktisk kommer ned pipa i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...