You&Me Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 Heisann. Jeg har nylig kjøpt nytt hovedkort og skjermkort, og tenkte å prøve å overklokke pcen litt. I utgangspunktet er jeg interessert i å klokke prosessoren samt klokke/tweake rammen til det den er ment å fungere på (?). Jeg har: Athlon64 3000+ Asus A8N-SLI Premium POV GeForce 7800GT 1Gb Kingston HyperX 3200 2-2-2-5 Spørsmålet er da hva jeg kan tweake for å oppnå god fart. Har en bra kjøler på cpu og den holder seg på rundt 35C på idle nå, selvom den kjører på 1980Mhz. Her er noen screens fra Cpu-Z så dere har noe å "jobbe" med :-) En ting jeg også lurer på... Er det ikke mulig å sette høyere multiplier enn 9x på prosessoren? Ser ikke ut til å gå i Bios. All hjelp mottaes med stor takk. Mvh Sindre!
NeVa Skrevet 28. november 2005 Skrevet 28. november 2005 En ting jeg også lurer på... Er det ikke mulig å sette høyere multiplier enn 9x på prosessoren? Ser ikke ut til å gå i Bios. Nei I utgangspunktet er jeg interessert i å klokke prosessoren samt klokke/tweake rammen til det den er ment å fungere på sett rammen til 2-2-2-5 i bios. det er det rammen er laget til å kjøre på.. sett ht fra 5x til 3x les masse på andre forumer osv og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå