Gå til innhold

Anbefalninger på bra digitalt 5.1 annleg med max. pris på 50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste på review av 510D

der sto det:

 

While the MegaWorks does not have an integrated Dolby Digital or DTS decoder the playback of content encoded in Dolby Digital or DTS is a major reason to buy this system. The decoding will then have to be done by the soundcard (Audigy, Live 5.1), an external Dolby Digital or DTS decoder or by the software DVD player (e.g. WinDVD 2000 3, PowerDVD 4.0 XP). The Dolby Digital (AC3) format is usually found in movies, but several games, especially ports from consoles, use Dolby Surround.

 

 

 

er ikke sikker om jeg forsto rett.

gjør lydkortett jobben ? hva er vits med decoder hvis lydkortett kan gjøre jobben?

jeg MÅ ha stereo framme og bak(alså, dts og dolby digital)

håper noen gidder og hjelpe meg

Lenke til kommentar

Vel hvis du skal ha et bra anlegg, istedet for sånt plastikk pc høytaler-drit, kan du jo kjøpe separate komponenter istedet for dårlige pakkeløsninger. Skaff deg en billig suround forsterker fra f.eks. kenwood til ca 2500-3000 og bruk resten av pengene på høytalere. 5000 er ikke mye penger, men hvis du bruker dem riktig kan du få ganske ok lyd, i motsetning til sånne pakke-greier fra creative.

Lenke til kommentar
Quote:


scirocco skrev (2002-09-01 13:40):

Vel hvis du skal ha et bra anlegg, istedet for sånt plastikk pc høytaler-drit, kan du jo kjøpe separate komponenter istedet for dårlige pakkeløsninger. Skaff deg en billig suround forsterker fra f.eks. kenwood til ca 2500-3000 og bruk resten av pengene på høytalere. 5000 er ikke mye penger, men hvis du bruker dem riktig kan du få ganske ok lyd, i motsetning til sånne pakke-greier fra creative.


Det pakke-greier som du kaller det er megetbra, Men vil du betale får du altid noe som er bedre lydmessig.
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-01 13:53, Kjetil Lura skrev:

Det pakke-greier som du kaller det er megetbra, Men vil du betale får du altid noe som er bedre lydmessig.


Spørsmålet mitt er:

Er en pakkeløsning meget bra på lyd i forhold til hva du må betale? Svaret mitt er nei, du kan mene hva du vil, uansett prøvde jeg bare å hjelpe her.

Lenke til kommentar
Quote:


scirocco skrev (2002-09-01 14:01):


Spørsmålet mitt er:

Er en pakkeløsning meget bra på lyd i forhold til hva du må betale? Svaret mitt er nei, du kan mene hva du vil, uansett prøvde jeg bare å hjelpe her.



Jepp sant, Vi har alle forskjellige meninger her. Det som var mitt poeng er at de plastikk greie er bra nok til pc bruk, Har prøvd å koble pc'en min til stereo annlegget men var veldig rask til å koble det av. Det er da du hører hvor dårlig lydkvaliteten er i en pc.
Lenke til kommentar

Jeg er skikkelig fornøyd med mitt Audigy Player og Inspire 5.1 5700.

 

Riktignok rister ikke hele huset sånn som det gjør når brodern fyrer opp sin PC med Soundblaster Live! 1024 og sitt NAD Surround anlegg til 20-30k. :razz:

 

Men allikevel er jeg fornøyd. Det er jo tross alt BARE PC høytalere. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...