Gå til innhold

Problemer med å vise gif/bmp bilde

Chatrine17

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :whistle:

Prøver å lagre et bilde som jeg fant på nett på PC'n min. Jeg har valget mellom å lagre som GIF eller BMP. Uansett hvilket format jeg velger så lagres fila med størrelse 1 kb å bildet er tomt/hvitt. Virker som om det ikke er meningen at man skal kunne lagre/kopiere dette bildet. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få lagret bildet?

Finnes det noe program som man kan bruke til å "ta bilde" av en nettside med? I så fall hvilket.

mvh

Chatrine :love:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du bruker nettleseren Firefox så kan du høyreklikke på bildet og velge "save image as" eller trykke "page properties" og velge "media" og finne bildet der og trykke knappen "save as.."

I Internet Explorer kan du høyreklikke på bildet og velge "save image". (Det kan hende det ikke funker)

I Opera vet jeg ikke siden jeg ikke bruker det, men det skal gå på et vis.

Scroll Lock ble brukt mer før i tida til å styre rulling av skjermbildet f.eks i word.

Pause/Break ble bør i tida brukt sammen med Ctrl-tasten for å avslutte programmer. Nå vet jeg bare ett bruksområde for den og det er å bruke den sammen med windows-tasten (Den med et windowsflagg og som sitter et par hakk til venstre og høyre for space.) Det er en hurtigtast for å komme til Kontrollpanel->systemegenskaper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...