Gå til innhold

Maskin får ikke strøm, defekt HK?

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eller skal det vel ikke være noe problem å starete et hovedkort helt alene?
Tror nok det, men du får sikkert en infernalsk piping om det starter. Du skader neppe noe ved å prøve ihvertfall.

5226475[/snapback]

Joa, litt piping og sånn må man jo tåle (ikke har jeg PC-speaker heller) Mest for å se om ting spinner opp med kun hovedkortet alene, om det ikke gjør det, så virker jo det som den sannsynligste synderen....

AtW

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet

Er dette P4-systemtet ditt?

(Hint: Oppdater profilen din.. og/eller list opp alt av hw).

Ref. tidliger poster i tråden..:

Har systemet stått på i månedsvis?

For så å ikke ville "boote" opp etter å ha vært slått av for første gang på lenge?

Det eneste jeg kan si som ligner på noe jeg opplevde med ett hk/system, var at strømkretsene på HK "gikk heden"..

Da fikk jeg forsåvidt noen symptomer rett før det skjedde (shutdown).

Systemet klokket?

Reset av Bios forsøkt?

Andre RAM-brikker?

En RAM-brikke?

etc...

"The list goes on".. ,men det er som sagt fint å få detaljert spec på system før man kommer med flere forslag... (for de av oss som ikke "chatter" til daglig med trådstarter. Jeg har fått med meg at trådstarter har anskaffet en X2.. og A8N-SLI).. :)

Skrevet

Hehe, ser det kan vikre litt uklart ja: for å liste opp alt sammen:

HK: A8N Sli-premium

CPU: X2 3800+

RAM: Geil 2*1 GB value

Skjermkort: XFX GT6600

Kabinett: Antec p180

PSU: Antec Phantom 350

Kjøling Zalman reseratror (vannkjøling)

Dette har skjedd: Maskin ble kjøpt i august, og har funket fint siden det, den står stort sett på 24/7. Før dette skjedde tipper jeg det var ca 3 uker siden sist maskinen var helt av, men den har nok vært omstartet et par ganger i løpet av disse ukene.

Så slo jeg av maskinen, og lot den stå av en natt, og når jeg skull slå den på igjen, så lyser det i lysene i ca 1 sekund, men ingenting rekker å spinne opp. På forsøk etter dette så er resulatet ca det samme (lyset er på fra 0.2-1 sekund sånn ca)

Følgede er prøvd:

Nøye sjekk etter evt lekkasje.

Annen PSU

Ta hele greia ut av kabinettet

Koble fra alt utenom ram og CPU

Kortslutte pwr_on manuelt.

Alt uten hell foreløpig

Videre plan: ta ut CPU og minne, og se om ting spinner opp da. Om ikke, så er jeg redd det er retur neste :(

AtW

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Takker og bukker: :)

Uff.. dette høres mistenkelig ut som strømfeil...dvs. strømkretser på HK'et ditt ikke fungerer lenger.

Har vanskelig for å tro at det er CPU, Bios eller RAM som plutselig skal feile etter å ha fungert upåklagelig siden siste boot.

Jeg mistenker også en liten dråpe vann som har havnet ett sted det ikke skulle.. (men det håper jeg da ikke)... :(

PS.

RMA går som regel greit... er bare surt å vente på det nye HK'et.. så jeg anbefaler vel egentlig at du kjøper nytt (dersom du har råd).. og evt. selger det som du får i erstatning (Ja.. jeg hadde ikke klart å vente).. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...