Gå til innhold

Linux & ATI


Anbefalte innlegg

Hei! Kjører Ubuntu 5.10 med ATI X700 på min kjære laptop. Men jeg har et behov da, og det er å feks spille War3/WoW, Warcraft3 og World of Warcraft altså!

 

Installerte Ubuntu med en god del hjelp fra forumet noen uker siden.... ATI driverene ville jo ikke være med på leken fra starten av. Men det jeg trenger er en fullstendig greie på åssen jeg oppdaterer driverene, og hva slags drivere jeg skal bruke. ATI sine funka ikke da jeg installerte Ubuntu, så har brukt fglrx til nå. Tingen var at jeg faktisk gjorde et vågestykke å prøvde å oppdatere noe, og nå får jeg opp at OpenGL ikke er installert(jeg kjører spillet med -opengl) =(

 

Om det finnes noen som kjører linux og de spillene nevnt over, kan dere ikke poste her? hadde vært evig takknemlig =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktig at du leser hele tutorialen her før du gjør noe

  1. Last ned den nyeste driveren fra http://ati.com –> Drivers & Software –> Linux
  2. Åpne en terminal
  3. Skriv su og passord
  4. # sh ./ati-driver-installer-8.xx.xx-i386.run –get-supported
  5. # sh ./ati-driver-installer-8.xx.xx-i386.run –buildpkg [HER SKRIVER DU LINUX DISTRO I SAMME SYNTAX SOM OUTPUT FRA FORRIGE COMMAND]
    (eks. # sh ./ati-driver-installer-8.xx.xx-i386.run –buildpkg SuSE/SUSE100-IA32)
  6. init 3
  7. su og password
  8. # rpm -Uhv fglrx_6_8_0_SUSE-8.xx.xx.1.i386.rpm [bare trykk tab etter fglrx, enklere]
  9. # sax2 -r -m 0=fglrx -b /usr/share/doc/packages/fglrx/sax2-profile
  10. fikse sånn at instillingene er riktig
  11. (hvis du vil gjøre noe ekstra instillinger, skriv fglrxconf, og fulg punktene)
  12. init 5 (eller startx)
  13. fglrxinfo (for å sjekke hvis ATI drivern er installert. Her burde det stå ATI istedet for MESA)
  14. glxgears (for å sjekke fps)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

er klar over at denne tråden er gammal, men går vidare på mykje av same temaet so...

 

generating package: SuSE/SUSE100-IA32
/tmp/fglrx
cp: missing destination file operand after «/home/user»
Prøv med «cp --help» for mer informasjon.
basename: missing operand
Prøv med «basename --help» for mer informasjon.
Package /home/user/ has been successfully generated
Removing temporary directory: fglrx-install
m096g:/home/user # ./ati-driver-installer-8.21.7-i386.run --buildpkg SuSE/SUSE100-IA32          

 

finn inga generert rpmfil nokon stad, nokon som veit kva som er gale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...