Gå til innhold

Winxp reinstall... spørsmål om formatering.


Anbefalte innlegg

hei!

 

nå har jeg endelig fått kjøpt ny pc og hadde innstalert alt...(windows og alle andre programmer) så viser det seg å være en software feil med et eller annet (tror det var windows innstall greine) men i alle fall så fikk jeg masse blå skjærm og dritt så jeg bestemte meg for å reinstallere winxp (home editon sp2).

 

når jeg skulle formatere laget jeg en partison på 20gb til windows og andre sytstem filer... så var det bare det at jeg glemte å lege en partison til til spill og lignende... spørsmålet mitt er da: kan man lage flere partisoner etter at man har innstaler windows? har ca. 180gb som ikke er formatert enda..

 

takk for alle svar

 

Mvh Bountyhunter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bountyhunter(BF:V),26/11-2005 : 11:16]hei!

 

nå har jeg endelig fått kjøpt ny pc og hadde innstalert alt...(windows og alle andre programmer) så viser det seg å være en software feil med et eller annet (tror det var windows innstall greine) men i alle fall så fikk jeg masse blå skjærm og dritt så jeg bestemte meg for å reinstallere winxp (home editon sp2).

 

når jeg skulle formatere laget jeg en partison på 20gb til windows og andre sytstem filer... så var det bare det at jeg glemte å lege en partison til til spill og lignende... spørsmålet mitt er da: kan man lage flere partisoner etter at man har innstaler windows? har ca. 180gb som ikke er formatert enda..

 

takk for alle svar

 

Mvh Bountyhunter  :)

5209219[/snapback]

 

Ja, du kan partisjonere resten av harddisken etter installasjonen av windows.

 

Høyreklikk på "min datamaskin", velg "behandle" og deretter "diskbehandling"

 

 

Edit: JourNey var visst raskere enn meg :ermm:

Endret av tomahg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...