CurSe Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Ble muligens en litt klønete tittel, men håper at det går greit. Bor på hybel nå og deler internettlinjen med husverten. Det er mulig at jeg reiser hjem noen dager, men vil at datamaskinen skal stå på og laste ned diverse filer mens jeg er borte. Etter at jeg flyttet inn så har husverten oppgradert linjen og det tyder på at han har sett seg lei på at jeg suger det meste av hva det linjen er god for. For å være litt snill mot han så hadde det vært fint hvis man kan fikse en lur timeplan i Azureus hvor download/upload øker eller synker avhengig av hva klokken er. Har tenkt ut en timeplan noe ala dette: 00:00 - 15:00 Bruker alt av hva det linjen er god for. 15:00 - 18:00 Bruker 50% av linjen. 18:00 - 00:00 Bruker 30% av linjen. Er det mulig at fikse noe sånt? Har ikke funnet noe i Azureus som kan gjøre dette for meg.
Muffinman Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 (endret) Torrents skal du være forsiktig med om du deler linjen, for du kveler fort linjen selv om du tilsynelatende ikke bruker 100% av hastigheten. Dette pga at du har et stort antall tcp connections og tilkoblingsforsøk hele tiden. Her merker jeg at jeg får problemer med ip-telefonen om jeg ikke setter grensen for samtidige tilkoblingsforsøk i azureus ganske lavt. Kan anbefale netlimiter; men det er viktig å bruke hodet. Strup både upload og download, om ingen seeder kan ingen laste ned heller. Det er en funksjon i netlimiter for å sette opp tidsskjema, men jeg har ikke satt meg nok inn i denne til å lære fra meg noe. Så du får prøve selv. Trial kan hentes her. Endret 26. november 2005 av Muffinman
gresh Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Du trenger SpeedScheduler plugin til Azureus. Har ikke prøvd det selv, men det ser ut til å være det du har bruk for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå