Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Skrevet 31. august 2002 Har følgende; 1 stk Server med Windows 2000 Server installert 1 stk Arbeidsstasjon med WinXP Pro installert 1 stk Arbeidsstasjon med Win98 installert 1 stk Arbeidsstasjon/server med FreeBSD installert 2 stk skjermer/tastatur/mus/printere Målet er å sette dette opp på en slik måte at man ikke trenger flere skjermer/tastatur/mus osv - samtidig som man kan sitte hvorsomhelst og administrere/styre alt sammen. Det kan også bli aktuelt med enda flere arbeidsstasjoner etterhvert (da med skjerm/tastatur/mus) Noen tips?
frank_jarle Skrevet 31. august 2002 Skrevet 31. august 2002 Hva med KVM swithcer? Er det ikke d som kan koble seg til IP addresser eller noe slikt Frankey NSA
KrizzKrozz Skrevet 31. august 2002 Skrevet 31. august 2002 Jeg vil anbefale noe som heter vnc - virtual network computer. Da kan du få opp skjermbildet til alle pc'ene inne i en nettleser. Funker bra for meg! kristian
xcomiii Skrevet 31. august 2002 Skrevet 31. august 2002 KVM switch er tingen du trenger, da trenger du bare 1 skjerm, 1 mus, 1 keyboard. VNC er forsåvidt greit, men det krever jo at OS er oppe og kjører da. Med KVM har en jo tilgang til f.eks BIOS og da :wink:
^Zenit^ Skrevet 31. august 2002 Skrevet 31. august 2002 Jeg bruker selv Remote Administrator for å styre en server som står og går for seg selv. Er ikke vanskelig å slå den av og på heller. Bare å bruke wake-on-lan for å skru den på, og slå den av på vanlig måte gjennom start-avslutt. Enkelt og greit.
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Skrevet 31. august 2002 Takker for en del svar. Noe av det som er viktig her er å ha tilgang til alle ressursene uansett hvilken arbeidsstasjon man sitter ved. Da bortfaller vel KVM-switchen er jeg redd.
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Skrevet 31. august 2002 Da tror jeg at jeg har løsningen; Terminal Services for å administrere W2K-serveren og alminnelig Telnet for å administrere FreeBSD boksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå