Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaring med JustIP/Tv2 iptelefoni.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg har fått justip i dag,og som forventet det virker ikke. Jeg har kobblet sånn. ADSL box til tlfadaptre så til routeren.Og fra routeren til pc. Men jeg får ikke kommet meg på nett en gang. Jeg har prøvd å ringe kundeservice,men typisk. De har jo stengt på en lørdag. Så jeg lurer på om noen her har hatt samme probleme,og har fått det til å virke?

Lenke til kommentar

Har hatt disse i snart 6 uker, og det funker ok.

 

Det har vært litt usabilitet, men fikk mail fra de for noen uker siden om at dette skulle være rettet iløpet kort tid. Har ikke merket noe siden.

 

Kvaliteten er ok.

 

Selve oppkoblingen var plug and play for min del. alt funket fra første stund.

Lenke til kommentar
Har bestilt Instant abonnement fra Tv2 (=Justip Avon).  Noen som har prøvd IPtelefoni fra de?  Bestilte for noen dager siden og venter på adapter mm.

Lastet ned softphone, men der får jeg bare service unavailable.  Har åpnet porter men virker fremdeles ikke...  :roll:

5206549[/snapback]

 

Har du brukt 8529xxxx nummerte som account,og passord som hører til nummeret.

Og det er viktig at softphonen er tilatt i det du måtte ha av brannmurer.

 

Hei. Jeg har fått justip i dag,og som forventet det virker ikke. Jeg har kobblet sånn. ADSL box til tlfadaptre så til routeren.Og fra routeren til pc. Men jeg får ikke kommet meg på nett en gang. Jeg har prøvd å ringe kundeservice,men typisk. De har jo stengt på en lørdag. Så jeg lurer på om noen her har hatt samme probleme,og har fått det til å virke?

5304246[/snapback]

 

Kommer litt an på hva slags adsl modem du har,er det et speedtouch 510i fra telenor,må det settes i bridge mode,skru av dhcp og lage en PPPoE oppkobling i DRG boksen eller router.Er det snakk om NGT må du inn med fast ip og muligens sette DRG boksen i bridge.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Da har jeg fått det til :)

Tok enkelt å greit,å kobblet Tlfboksen fra justip rett inn i port 3 på routeren,og vips :) Det virker. Men i følge papirene jeg fikk fra just ip,skulle den boksen kobbles mellom Adsl modeme(erikson) Og routeren(linksys) Men det gikk ikke. Men nå virker det fint her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!!

 

Er det noen som har fått til Softphone fra 2phone/justip? Jeg mener å ha åpnet den nødvendige porten (5060), men får det fortsatt ikke til å fungere.

 

Benytter telefonnummer som login med tilhørende passord.

 

Håper noen kan hjelpe....

5345392[/snapback]

 

Min fungerer nå....

 

 

Telefoni-abonnement

Antall Produkt Status Nummer Passord

1 Instant Aktiv 7139nnnn nnnnnnnn

1 Softphone til pakke Aktiv 85xxxxxx yyyyyyyy

 

 

Du bruker tfn og passord som står der 85xxxxxx og yyyyyyy er på din konto.

 

PS: Venter ennå på pakke fra Justip...... bestilte i november.

Lenke til kommentar
Hei igjen. Da har jeg fått det til :)

Tok enkelt å greit,å kobblet Tlfboksen fra justip rett inn i port 3 på routeren,og vips :) Det virker. Men i følge papirene jeg fikk fra just ip,skulle den boksen kobbles mellom Adsl modeme(erikson) Og routeren(linksys) Men det gikk ikke. Men nå virker det fint her.

5304596[/snapback]

 

Det erneste problemet med å gjøre det på den måten er at QoS faller bort.

Hvilken nettleverandør har du?

Lenke til kommentar
Hei igjen. Da har jeg fått det til :)

Tok enkelt å greit,å kobblet Tlfboksen fra justip rett inn i port 3 på routeren,og vips :) Det virker. Men i følge papirene jeg fikk fra just ip,skulle den boksen kobbles mellom Adsl modeme(erikson) Og routeren(linksys) Men det gikk ikke. Men nå virker det fint her.

5304596[/snapback]

 

Det erneste problemet med å gjøre det på den måten er at QoS faller bort.

Hvilken nettleverandør har du?

5347091[/snapback]

 

Hei.

 

Jeg har telenor. Men nå er den kobblet som den skal. Glemte å forandre ipadr på routeren,da begge gikk på 192.168.1.1 :) Så nå er alt som det skal,fikk logget med inn på tlfboksen,og lagt inn nødvendige opplysingene der.

Lenke til kommentar
Hei!!

 

Er det noen som har fått til Softphone fra 2phone/justip? Jeg mener å ha åpnet den nødvendige porten (5060), men får det fortsatt ikke til å fungere.

 

Benytter telefonnummer som login med tilhørende passord.

 

Håper noen kan hjelpe....

5345392[/snapback]

 

Min fungerer nå....

 

 

Telefoni-abonnement

Antall Produkt Status Nummer Passord

1 Instant Aktiv 7139nnnn nnnnnnnn

1 Softphone til pakke Aktiv 85xxxxxx yyyyyyyy

 

 

Du bruker tfn og passord som står der 85xxxxxx og yyyyyyy er på din konto.

 

PS: Venter ennå på pakke fra Justip...... bestilte i november.

5347082[/snapback]

 

Jeg fikk heller ikke kontakt med "server" og dermed ikke tjenesten til å fungere. Åpnet alle porter, satt på dmz, prøvd på bærbar på andre nett - ingenting funket. Dessuten så ga tv2 softphonen en "h....tes" feedback lignende lyd på alt jeg prøvde å koble til av microfoner. Sendte et par eposter til justip, men fikk aldri noe tilbakemelding, så nå har jeg akkurat avinstallert programvaren og sendt en faks til dem om at jeg sier opp abb. Jeg er av den oppfatning at hvis de ikke klarer å svare på eposter innen 14 dager, så er de ikke mye interessert i meg som kunde.

Lenke til kommentar
Etter at jeg la inn korrekt bruker og passord så fungerer softphone greit.  Bruker standard usb headset.

De svarer også på mailene, så bortsett fra at de gikk tom for telefonmodemer så har jeg ikke så mye å klage på ennå.

5354538[/snapback]

 

Da er du heldig :-)

 

Faksen jeg sa jeg sendte, viste seg å ikke bli levert. Feil ukjent. På oppgitte faksnummer.

 

Er nå møkk lei, og lar bare abb stå til det gror mose på det eller de tar kontakt med meg. Koster meg jo ingenting å ha det.

Lenke til kommentar

jeg har hatt justip/alså tv2 siden november.

Jeg har ikke ringt en eneste gang, har åpnet brannmuren totalt og alt av iper er ok.

 

Softphone fikk kontakt en gang i november men det var i noen min og siden har den vært død.

 

Ringer jeg support er det sånn hallvtrøttetyper som sitter der og skyller på Nextgentel, men de har hjulpet med så godt de kan uten lykke.

 

Jeg har jo også tlf med i abbet. og det fungerer heller ikke.

Hvis de ikke fikser dette etter nyttår så er ikke jeg kunde lengere, og da skal fankenmæ de betale porto :D .

 

Noen tips til en som nesten har gitt opp?

 

 

p.s fin trå :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ligg unna dette selskapet. Bestilte 2phone instant (tilsvarer avon) 24.november 2005 og har ennå ikke fått utstyret. Justip står også bak 2phone.

 

Softphonen fungerer greit, men lydkvaliteten er ikke i nærheten av skype.

 

Har sendt 3 mail uten å få svar og ringt 2 ganger. Første gang la jeg på etter en time i telefonkø. Andre gang lovte de at jeg skulle få utstyret etter max. 2 uker og det er nå snart 3 uker siden.

 

De skylte på stor pågang. Det kan jeg godt tro for det er jo et godt tilbud, men virker som et useriøst firma. Enn så lenge har jeg ringt "gratis" fra softphonen også til mobil, men nå hever jeg kjøpet fordi jeg ikke vil være avhengig av at PC'en er på.

 

Saxe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...