Gå til innhold

Siden beveger seg horisontalt.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem med ei side jeg har laget! har brukt tabeller, og inkluderer filer med php. Men når siden jeg inkluderer blir lengre enn den tabellen som siden blir inkludert til, så flytter siden seg 5mm til venstre.. Dette er ganske irriterende....

 

Noen som har forslag til løsning?

 

Url til siden er: her

Problemet kommer når man går inn på "Lover"

 

Hvis det trengs noe kildekode så rop ut!

 

Takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, her er det nok en del som må taes tak i. Det er relativt vanskelig å isolere hva som skaper problemet du beskriver ettersom det er relativt mange feil i kildekoden, så jeg foreslår at du prøver å fikse følgende ting først for å se om det evt. hjelper:

 

• Du har sannsynligvis inkludert <html><head><body></body></head></html> i include-filene dine. Disse taggene bør/må fjernes.

 

• I hovedside-includen er det en manglende avslutning av en <p>-tag:

 

<table width="166" height="91" border="1">
 <tr>
   <th scope="col">Tallet var 1

</th>
 </tr>
</table>
<p> </p>
<p> ?

• Du har to separate tabeller for menyen og hovedinnholdet. Hvorfor? Dette fører til at lover-siden i internet explorer blir presset under menyen og det ser bare teit ut.

 

• Og det bringer meg videre til bruken din av tabeller generelt. En ting er at det er en uting å bruke tabeller til å lage side-layout, men du bruker aaaalt for mye tabeller på siden din med tanke på hvor enkelt innholdet er.

 

Tips # 1: Dropp alle tabellene og prøv å lage et css-basert layout med div'er. Dette krever en del research fra din side og kan kanskje ta mer tid enn du er villig til å bruke.

 

Tips # 2: Prøv å kort ned på mengden tabeller og benytt deg aktivt av css for å få til de effektene du er ute etter. (eg. margin og padding).

 

(En annen ting som irriterer sinnsykt er at du har brukt et bakgrunnsbilde "graa.jpg" for å få en grå bakgrunn på menyen og hovudinnholdet. Hvorfor i allverden ikke bruke "background-color: #666;"? Og bakgrunnsbildet oppe til venstre mangler "background-repeat: no-repeat;".)

Lenke til kommentar

Takk for konstruktiv kritikk!

 

Orginalt hadde ikke siden s[ mange tabeller og tull og dall. Men i min rene desperasjon for aa finne problemet skeja alt ut, dessuten finnes det faktisk et design som skal inn istedet for graa.jpg.. Derfor!

 

Men uansett, naa har jeg begynt aa sett paa div ene. Og etter et kjapt oppsett faatt frem:

Siden med div

 

Her vil jeg sterkt kommentere at det ikke er designet som er lagt vekt paa, men bare for aa ha noe liggende... Saa ikke kommenter det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...