Thlom Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Jeg har ei rimlig stor musikksamling på dataen min (FLAC, rippet selv) som jeg ønsker å presentere på en enkel måte. Jeg kan ta tree -d > musikkliste.txt, men resultatet blir så som så. Tidvis uoversiktlig. Det jeg ønsker er å generere et HTML-dokument (eller flere, det er ikke så viktig) som på en forståelig måte presenterer musikksamlinga mi. Gjerne med albumart, tracklist og anna informasjon om albuma. Dette kan jeg selvsagt gjøre manuelt, men da hadde jeg blitt sittende til neste år... Så, mitt spørsmål til dere, finnes det en applikasjon som kan eksportere playlist til HTML? Jeg har sjekket Rhythmbox, Banshee, Muine og Easytag uten resultat. Ser at det finnes en plugin til Muine, men linken funker ikke og jeg finner den ikke på google. Det finnes også en plugin til AmaroK ( http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=20024 ) som gjør det jeg vil, men jeg er ikke akkurat keen på å dra med meg halve KDE for dette her Så, alle forslag er velkommen :-) EDIT: Pluginen til amaroK gjør ikke det jeg vil alikevel Endret 24. november 2005 av olsen Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Spørsmål: Vil du ha alt oppi tabeller, sånn: sang - artist - album - genre - year? Og, antar at du bruker ID3 tags? Du kunne vel eksportere alt til .m3u også konvertere til .html. Fant noen program ved å søke på google. http://www.download.com/M3u-To-HTML-Conver...4-10405115.html - windows tror jeg (har ikke prøvd) http://www.zdnet.com.au/downloads/0,390244...9118740s,00.htm - windows, tror jeg hmm, fant ikke noen andre. men du kunne prøve å konvertere til .xml og så til html. Hvis du så lager en thread på programmerings forumet (PHP, eller ASP, eller noen andre Server språk) og poster ett utsnitt av koden, kan sikkert noen hjelpe til med et konverterings script. EDIT: Tror det går an å bare lage en stylesheet til .xml fila sånn at den vises slik som en html fil hadde blitt vist. Spør på programmering -> webdesign Endret 24. november 2005 av MC2 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Hm, ingen dum idè, nå kom jeg et hakk videre. Det ultimate hadde vært om jeg hadde klart å fått sortert etter artist og album, med mulighet til å trykke på artist-album så kom det opp informasjon om det aktuelle albumet med tracklist, utgivelsesår, etc. Omtrent slik kanskje: http://www.anytag.de/download/export/html_...mlist_js_f.html Eneste problemet er at det der er laget av en plugin til Mp3tag, som bare finnes for windows så vidt jeg kan se. Jeg får snuse litt mer rundt før jeg poste en tråde på webdesign forumet. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) winamp har denne muligheten, men veit ikkje om den støtter flac. forresten. du kjører kanskje linux og du.... Endret 25. november 2005 av Fatboy Lenke til kommentar
dr.Sjur Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Kan hende gnump3d er noe for deg? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 winamp har denne muligheten, men veit ikkje om den støtter flac. forresten. du kjører kanskje linux og du... 5205022[/snapback] Nææ? Tror du? Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Nææ? Tror du? 5206509[/snapback] jeje fåkk off tjukken Lenke til kommentar
Palme Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Kan hende gnump3d er noe for deg? 5205133[/snapback] Var jo genial! Funket meget bra for meg! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 25. november 2005 Rapporter Del Skrevet 25. november 2005 Var jo genial! Funket meget bra for meg! Ja, den der er genial, aldri mer et vorspiel med ræva musikk Men den løser vel ikke helt problemet i dette tilfellet? Hvis dette bare er noe du skal gjøre en gang eller bare av og til, kan du jo bruke amaroak og en liveCD? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå