Gå til innhold

Hjelp til valg av kosttilskudd


Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har drevet med styrketrening i ca 3 år nå, mer eller mindre sammenhengende. Jeg har i løpet av denne tiden ikke brukt noe som helst kosttilskudd (Creatine, protein etc.) pga. av at jeg har stagnert såpass mye i treningen som jeg har gjort nå, er det på tide å prøve noe nytt. Jeg er i utgangspunktet ikke ute etter noe som gjør meg større, men heller et tilskudd som øker den fysiske yteevnen. Vi snakker selvfølgelig kun tilskudd som selges lovlig i Norge.

Så hva er det en fordel å begynne med? Proteinpulver, Creatine eller?

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt dårlig tid nå.

 

Men kjøp deg omega 3-6-9 og et protein med en blandin av kasein og myse protein. 70-30 er etter min mening en bra blanding.

 

Vitamintilskudd, kreatin og Zma er heller ikke dumt, men strengt tatt ikke nødvendig.

 

Skal gi litt forslag når jeg kommer tilbake senere.

Lenke til kommentar
Litt dårlig tid nå.

 

Men kjøp deg omega 3-6-9 og et protein med en blandin av kasein og myse protein.  70-30 er etter min mening en bra blanding.

 

Vitamintilskudd, kreatin og Zma er heller ikke dumt, men strengt tatt ikke nødvendig.

 

Skal gi litt forslag når jeg kommer tilbake senere.

5205470[/snapback]

 

Hva er det det proteinet gjør med kroppen som gjør at det er lurt å bruke? Vil jeg merke forskjell i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Hva er det det proteinet gjør med kroppen som gjør at det er lurt å bruke? Vil jeg merke forskjell i det hele tatt?

5209144[/snapback]

 

Enkelt forklart: Proteiner er byggesteinene til musklene. Uten nok protein vil de ikke få restituert seg mellom treningene.

 

Protein finner du mengder av i vanlig mat: Fet fisk (tunfisk, sild, ansjos f.eks) og kyllingbryst.

 

Proteinpulver ikke annet enn rafinert protein (ligger gjerne på 70-85 g/100g). Det taes som tillegg til normal kost for å få i seg nok protein i forhold til din totale muskelmasse. Etterhvert blir det nemlig både vanskelig OG dyrt å leve på "ordinær" kost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...