Gå til innhold

Tips - lydløs laptop


Clint

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vil bare tipse alle om et program som jeg synes var genialt, og som funker meget bra på min laptop. Har en FSC S6120. Den er bortimot lydløs. Jeg brukte strømprofilen "maks batteri" i windows, og CPU kjørte på 600MHZ. Uansett, så spant vifta opp ved oppstart av programmer. Det virker som om XP's strømstyringsegenskaper ikke klarer å låse CPU på en fast lav hastighet. Brukte CPU-Z, og så at CPU "snek" seg opp på høyeste hastighet i noen sekunder i ny og ne.

 

Jeg prøvde det mye omtalte SpeedSwitch, men dette hadde en bug etter oppstart fra hvile- og dvalemodus.

 

Søkte litt, og fant noe som het "Notebook Hardware Controle". Her kan man stille det meste, og det funker helt genialt hos meg. Ingen viftestøy overhodet. CPU er fast på 600MHZ(max battery profil). Man kan stille multiplier og volt m.m, men dette tør jeg ikke... INGEN viftestøy mer.

 

NHC

 

Håper det er flere som kan dra nytte av dette programmet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interresant! Dette skal testes ut. Jeg er nemlig heller ikke helt fornøyd med Speedswitch..

 

Edit:

Clint, hehe, la ikke merke til det! Nå kan jeg ikke poste flere svar, min tid på HW.no er fullendt.

 

Btw, programmet virker greit det, men vifta starter fortsatt med jevne mellomrom, så nå skal jeg se hvor langt ned jeg kan gå på volten. Kanskje jeg klarer å få den lydløs...

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Hm. Jeg har stilt ned en del på volten til cpu, men virker ikke som det har noe å si. Viften starter fortsatt opp i ny og ne. Kan det ha noe med skjermkortet å si, det står på max ytelse, bør man stille dette ned når man ikke spiller? Finner det en lettvint måte å gjøre det på isåfall, er jo veldig tungvint å gå inn i Egenskaper for kortet og stille hver gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...