Gå til innhold

Få DS på nett?


PsykoRage

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få Nintendo DS på nettet?

Har sett at det er mulig å laste ned spill til den(demos), men får ikke til.

Er det en slags adapter mellom pc'en og DS'en?

Så denne artikkelen på ITavisen:LINK

Er det noe sånnt man må kjøpe for å komme på nettet med DS'en?

Finnes det en guide eller no sånnt?

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS kan koble til Nintendo sin nyoppstartede Wi-Fi tjeneste ja. Demoer kan lastest ned fra steder hvor det er satt opp. Hvordan dette fungerer har jeg ikke satt meg så veldig godt inn i. Alt du trenger er demoene på en pc som deler ut demoene via en ruter o.l.

 

Hvordan du setter opp en PC for å dele ut demoene finner du om du søker litt. Nintendo selv støtter ikke dette selv.

 

For å få DS til å koble til Nintendo sin onlinetjeneste trenger du en router som støttes av DS. Listen finner du her:

http://nintendowifi.com (velg amerikansk region for å komme inn før 25 november) Velg Tech support -> Router info.

 

Dersom man ikke har en router, men har PCen tilkoblet nettet, så tilbyr Nintendo et USB-adapter som tilkobles USB tilgangen på PCen og setter opp et trådløst tilkoblingspunkt for DS. Da kan din DS spille mot andre via Wi-Fi tjenesten. Bare spill som er onlineaktivert kan koble seg til. Om Nintendo vil tilby demoer via denne tjenesten vet jeg ikke ennå, men vil tro at det kommer.

 

PS: Dette USB-adapteret støttes bare av Windows XP til nå.

 

Det kreves nesten ingenting for å få DS til å koble seg til onlinetjenesten. Hvert spill som er onlineaktivert få den samme menyen for konfigurering. Vet ikke om noen guider om det ennå, men Nintendo skal ha gjort dette så enkelt som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...