petterg Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Har fulgt dårlig med på telefonutviklingen i lenger tid, så dette kan virke som et veldig NOOB-spørsmål: Hva finnes av mobiltelefoner med innebygget WLAN som kan brukes som ip-telefon i disse dager? (evt kommer på markedet innen kort tid) Hadde vært kjekt å slippe å drasse på både ip-telefon og mobiltelefon når man skal til/fra jobb, venner, ferie... Konsekvensen er at man lar ip-telefonen ligge hjemme altfor ofte.
snubbel Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Qtek har nettopp lansert en rekke telefoner som har Wlan innebygget - uten at telefonen er helt enorm. Skype og andre jobber med å lage klienter for VoIP som passer til Windows Mobile 5, operativsystemet som disse telefonene benytter. Så kort og greit: det er på vei, men ikke helt i drift ennå :-) -snubbel
bufodill Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Regner med at jeg i løpet av neste år kommer til å bruke mest ip-telefoni. Flere og flere telefoner får wlan (wi-fi) og det er klart at folk vil få dette til å virke med ip-telefoni. De nevnte "Qtek"-modellene, er et alternativ, og de nylig introduserte i N-serien til Nokia vil sikkert også få mulighet for dette. Jeg har stort sett mulighet til å koble meg på trådløse nett der jeg befinner meg, og hvis NTNU får drømmen sin oppfyllt vil vi jo kanskje få wi-fi i store deler av Trondheim. Jeg drømmer om billig telefoni
petterg Skrevet 23. november 2005 Forfatter Skrevet 23. november 2005 Utviklingen har tydligvis ikke gått så fort som jeg trodde. hvis NTNU får drømmen sin oppfyllt vil vi jo kanskje få wi-fi i store deler av Trondheim. Jeg drømmer om billig telefoni 5195858[/snapback] Har de ikke fått fart i det enda!? Må da være minst 5 år siden vi testa dekning fra toppen av sentralbygget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå