Gå til innhold

Spørsmål angående skjermkort/bærbar PC


TomTom01

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har oversikt over GF6800/GF7800 kort til Dell Inspiron 9300/M170?

 

Leser nå at det er kommet en standard på pci-skjermkort for bærbare maskiner mini-ci/MXM I-III. Spørsmålet blir da om noen vet om Dell Inspiron 9300 (fortrinnsvis) el. om M170 har denne løsningen.

 

Tanken er å kunne kjøpe GF6800 og evt. oppgradere denne til GF7800 eller bedre med tiden. Noen som har peiling? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell bruker ikke MXM standarden. Du kan bytte ut 6800 med 7800 i i9300 og M170. Når det gjelder i9300 så trenger du ny heatsink, den fra XPS/M170, og du trenger 9-cellers batteri og 130w strømadapter som XPS/M170 bruker, dessuten trenger du hacket bios for å få det til å virke.

5193289[/snapback]

 

Hvilke leverandører er det som kjører MXM? Erfaring med bytte av slike kort?

Fant dette på Dell..

 

http://forums.us.dell.com/supportforums/bo...cs=nodhs1&s=dhs

 

...derfor jeg lurer...

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med bytte av kort. Men har lest om mange som har gjort det. Det er ikke så altfor mange produsenter av bærbare som har MXM. En av de få jeg vet om er AOpen. De har 6600. Men det er bare å glemme å oppgradere til bedre kort. Mange faktorer som spiller. Syns egentlig at MXM er noe lureri. Det får folk til å tro at de kan bytte til et mye bedre kort, noe de oftest ikke kan.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke erfaring med bytte av kort. Men har lest om mange som har gjort det. Det er ikke så altfor mange produsenter av bærbare som har MXM. En av de få jeg vet om er AOpen. De har 6600. Men det er bare å glemme å oppgradere til bedre kort. Mange faktorer som spiller. Syns egentlig at MXM er noe lureri. Det får folk til å tro at de kan bytte til et mye bedre kort, noe de oftest ikke kan.

5193366[/snapback]

 

 

Ser signaturen din i9300... har sett på FujitsuSiemens 1437G eller 4438, samt M170 og i9300. Hadde du gått for en i9300 igjen? Synes den kommer greit ut på pris sammenlignet med de andre maskinene med 100GB HD, 6800 kortet og 1 GB RAM, og skjermen er jo kurrant med 17"....

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt i9300 ja, og jeg hadde kjøpt den med Ati X300 og heller kjøpt et bedre skjermkort ved en annen anledning, og da hadde jeg nok kjøpt brukt skjermkort. Kjøpe ny skjermkort fra Dell er dyrt.

5193414[/snapback]

 

Ikke med GF6800... hvordan bytte da når du skriver at MXM er pes? Er ute etter endel ytelse grafisk. Hvor henter jeg f.eks. et GF6800 kort som passer i denne maskina uten å herje med bios og slikt :) ?

Lenke til kommentar

Du trenger bare hacket bios hvis du skal ha 6800ultra og 7800. Jeg har ikke byttet kort ennå, jeg har fortsatt X300. Men jeg regner med å kjøpe 6800 etterhvert. Skal du kjøpe brukt så er ebay tingen, eller notebookforums.com, ellers kan du kjøpe fra Dell. Det koster deg fort flere tusenlapper for 6800. MXM er ikke pes. Det var ikke det jeg mente.

Lenke til kommentar
Du trenger bare hacket bios hvis du skal ha 6800ultra og 7800. Jeg har ikke byttet kort ennå, jeg har fortsatt X300. Men jeg regner med å kjøpe 6800 etterhvert. Skal du kjøpe brukt så er ebay tingen, eller notebookforums.com, ellers kan du kjøpe fra Dell. Det koster deg fort flere tusenlapper for 6800. MXM er ikke pes. Det var ikke det jeg mente.

5193457[/snapback]

 

See... så jeg bør med andre ord sjekke med Dell hva det koster å kjøpe med X300 og slenge inn GF6800 selv. Mener du at det kan lønne seg å kjøpe kortet separat nå eller hadde du venta med det? Hacket bios nå skriver du... har du erfaring med bios/Dell? Legger de ut nye bioser for f.eks. i9300 som støtter 7800 senere?

Lenke til kommentar
Dell legger nok ikke ut ny bios for i9300 som støtter 7800. Hvertfall ikke før de kommer med en i9300 med 7800, noe som garantert ikke kommer til å skje.

Kjøpe hvilket kort seperat? 6800 eller 7800? Hadde ventet med 7800, mens du kan få grei brukt pris på 6800 nå.

5193508[/snapback]

 

En siste greie - og takk for gode svar :thumbup: - har du en link inn til et slikt kort så jeg ser hva jeg skal lete etter. Altså et GF6800 kort jeg kan switche et allerede installert X300 med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...