Gå til innhold

Dell inspiron 6000 Vs Acer AS 3003LMi ?


Piggsvinet

Anbefalte innlegg

Hei er i et lite dilemma her :s.

 

Er ikke sikker på hvem av disse jeg skal velge, ser på Acer AS 3003LMi at det er 1.8Ghz pros, men bare 128Kb L2cache, mens Dellen har 1.4 Celeron 1Mb cache.

 

Dellen har mindre disk, men dette gjør ikke stort!, og det er 400mhz DDR2 minne på Dellen, får med 256Mb ekstra og!

 

Pcen skal ikke være treig heller, selv om Aceren har mer diskplass (som ikke gjør så mye for meg) å større pros. Men så har dellen til gjengjeld 1Md L2 cache minne og bedre RAM.

 

Hvem skal jeg velge, er også 1000Kr i pris forskjell her :)

 

 

Takker for alle svar, :thumbup:

 

Edit: her er linkene til de 2 pcenen!

 

https://www.psdata.no/ps.asp?it=113248&mlevel=090100 ACER

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Endret av Piggsvinet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Inspiron 6000 her om dagen.Bestilte den på fredag,fikk den på tirsdag.

Må si jeg er veldig fornøyd med maskina,og det som er mest imponerende er batterilevetiden på den,den er på nesten 4,5-6 timer avhengig av man driver med,jeg har jo 9 cellers batteriet som veier 150 gram mer.

 

Det eneste minuset er vel vekten,veier 3 kg.Hadde Asus M2400E før og den veide 2 kg men det var en 14 tommer.Her snakker vi om 15.4 WXGA .

 

Jeg brukte nesten 4 uker på å bestemme hvilken maskin jeg skulle velge-Leste gjennom utallige tester og reviews,og for min del mener jeg Inspiron 6000 var nok det beste valget .

 

 

1,73 P4-m

80 Gb 5400

1024 MB DDR2

Ati X300 128

9 celler 80WHr batteri

 

 

10 000 NOK

Endret av LeXUS_
Lenke til kommentar

Du synes 3 kg er tyngre enn 2 kg :p

 

Meget viktig poeng. Tror mange fokuserer veldig mye på ytelse, skjerm grafikk-kort uten å tenke på at alt dette tar plass og øker vekten. Skal man dra en bærbar fram og tilbake til jobb eller skole hver dag blir 3 kg alt for tungt. Slike PCer er rene skrivebordsPC erstattere.

 

Da bør man heller skaffe en forholdsvis enkel og lett bærbar og heller ha en stasjonær i tillegg for spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...