Gå til innhold

mikrofon til spilling?


Anbefalte innlegg

Hei har tenkt å kjøpe en mikrofon til spilling. Jeg trenger ikke headsett fordi jeg har Logitech Z-2300. Har en gammel mikrofon, den kom med en gammel PC men får den ike til å fungere med mitt Creative audigy 2 ZS?? Bør den ikke det?? Pluggen er gul.

Edit,, Noen måter og teste mikrofonen på??

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakker ofte med broren min på Skype og til tider blir det svært vanskelig å føre samtale - jeg hører både kjøkkenvifte, to barn som slåss, kona hans og min egen stemme (forsinket) - alt fordi han bruker mikrofon i webkamera og høyttalere. Så jeg ville anmode deg å kjøpe hodesett med mikrofon for online spilling og IP-telefoni.

 

On-topic: sjekk at du har plugget mikrofon i riktig hull. Så dobbeltklikk på høyttalerikonen i Taskbar, gå til Options \ Properties og velg Recording. Sørg for at mikrofon er krysset for, trykk OK og prøv å tilpasse mikrofon-volym. På enkelte lydkort har man også "microphone boost 20 dB" tilgjengelig. Det kan også hjelpe hvis volym er satt til maks men du fortsatt hører for lite. Og husk kryss for "select" ved siden av mikrofon-volym.

 

Og hvis kortet ditt er den dyre varianten (med koblingsboks foran i 5,25" plass) kan det lønne seg å kontrollere at boksen er skikkelig koblet sammen med selve kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...