Gå til innhold

mitt bilde: tåke


kamragal1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, hva skal jeg si?

 

Bildet er altfor uklart. Selv om det tåke, skal det kunne gå an og få det skarpere enn dette. Når jeg ser på bildet i 100% er det også veldig grøtete og mye fargestøy. Det er veldig mange detaljer som flyter ut og over i hverandre.

 

Spørsmål: hvilket kamera er dette tatt med? Og hvilke verdier på blenderåpning, lukkertid og ISO er brukt? Her det muligheter for forbedringer iallefall.

 

Ett spennende motiv og spennende lys, men det blir ødelagt av de tingene jeg har nevnt. Ville også ha beskjært bildet annerledes enn det er nå.

 

Det er min ærlige mening om bildet. :)

Lenke til kommentar

Fakta fra Bildeinfo:

 

300ppt.!

Nikon D1

Brennvidde 18mm

F/3,5

Expo. 1/1000sek

Tatt med Blenderprioritering.....

 

For dere som ikke gidder å sjekke selv... :thumbdown: lenge leve latskapen, heller vente 4timer på svar en å sjekke på 1minutt..) :p

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Vel, F/3,5 forklarer mye av saken. Du får altfor dårlig dybdeskarphet med så stor blender, og er det i tillegg ett objektiv av den dårligere typen så blir det ikke bra (hvilket objektiv har du brukt?). Til slike bilder som dette bør du iallefall blende ned til F/8 eller enda mindre blenderåpninger.

 

Og jeg er fullstendig klar over at jeg kan ta ned bildet og se på exif infoen. Men da jeg skulle lagre bildet fikk jeg bare valg på og lagre det som bitmap. Det er sikkert fordi cachen er full i IE, og jeg gadd rett og slett ikke og tømme den bare for å lagre bildet og finne exif'en! (Og ja, jeg kan bruke Firefox, noe jeg gjør på min egen PC, men ikke på den jeg sitter på nå)

 

Noen i denne tråden kunne forresten trenge ett lite kurs i folkeskikk! :hrm:

Lenke til kommentar

På ditt originale bilde som du har lagt ut så ligger infoen om kamera å hvordan kamerainstillingene var på akkurat det bildet... Er VELDIG kjekt...

Derfor liker jeg når folk legger ut originalbilder, (selv om de ka være veldig store...)

 

Du høyreklikker bildet, velger Egenskaper - Sammendrag & Avansert...

Morro å se hva kameraet finner ut den skal bruke på auto å leke rundt det, veldig lærerikt synes jeg... ;)

Lenke til kommentar

Jeg er vel til dels enig i noe av kritikken til real mccoy. Hele bildet blir litt for uklart.

 

Det objektivet du har brukt, er vel det samme som kitobjektivet som fulgte med mitt D50. Min erfaring med det er at det blendes ned på landskapsbilder for å bli ok. F/3,5 fungerer ikke, og var det skittent i tillegg på glasset forklarer vel det alt på hvorfor bildet er så uklart som det er.

 

Synd, for dette bildet kunne ha blitt knallbra! :)

Lenke til kommentar

Uskarpt. Kunne det ha blitt bedre/skarpere med f.eks f6,7 og 1/250sek??

Noe vignettering.

 

Men jeg liker det uansett :) Og kanskje jeg hadde likt det enda bedre med andre innstillinger? ;)

Kommer du over et flott motiv, så ta mange bilder med varierende innstillinger. Ikke bare knips et bilde og gå hjem...

 

Jeg synes forresten også at det ser litt ut som et maleri!

 

Real_McCoy: Kan du fortelle meg hvor(dan) du tømmer cachen i IE?

Lenke til kommentar
Noen i denne tråden kunne forresten trenge ett lite kurs i folkeskikk!  :hrm:

5192503[/snapback]

 

Å andre litt humor, men glemte at det ikke er et tema man må bevege seg inn på på diskusjon.no, for da kommer Moderatorene å tar meg også...

 

Var ment som en morsom komentar, så beklager at den ikke nådde frem..

Å jeg hjalp deg nå med infoen så takk for spydig komentar tilbake..? (PS, den skal også være litt morsom. :p )

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...