Gå til innhold

Starta en druid. noen forslag til build?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...050000000000000

 

Litt kan endres, noe er smak og behag. Feline Swiftness er en killer i PvP men er ingen damage boost, builden mangler også natural shapeshifter, men som hardcore feral er det ikke nok ut og inn av forms til at det er veldig nødvendig. Mulig LotP kan byttes med Faeri Fire, 3% crit til alle i partiet ditt eller armor reduce i forms(kan fortsatt kaste faeri i casterform). Furor er kanskje i bedre combo med natural shapeshifter, men dog vært å ta med IMO.

Thick hide er waste om du ikke er på jakt etter høyest mulig Armor value. Selv passerer jeg 13k med aura, takket være Thick hide, men forskjellen fra 13k og 10k er veldig liten.

 

Edit:

for en tankbuild ville jeg satt det opp litt annerledes såklart, med Imp. enrage og Feral Instinct ialfall, uten feline swiftness og claw / ravage talents.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

i den builden mister du muligheten til å kunne stole på NG, og du mister OoC. Du bruker også 21 points på å få en talent, imp. HT, NF og IS hjelper deg ikke som feral druid.

 

OoC proccer i feral forms også, om du ikke visste det. Dette er rimelig kjekt da det betyr en gratis maul / shred / claw / wathever. Spesielt i catform da alle attacks er instant.

 

En Feral build er ikke Feral / Restoration, men Feral / Balance. Husk at du er veldig avhengig av talents og gear for å få høye tall i combat loggen. "Of the tiger" er overraskende heftig for catform. Som resto druid har jeg 4 grønne items, 2 lilla (eye of hakkar og wristsguards of stability) og crap blues til grinde-gear, ~750AP, gjør mindre damage enn rogues med 650.

Agility+strength for alle penga. Som sagt, er resto druid så har NS og kraftige rejuv's, og 50% critchance på Regrowth, trenger ikke mye stamina i grinde gear da. (PvP'er utrolig sjelden).

Lenke til kommentar
i den builden mister du muligheten til å kunne stole på NG, og du mister OoC.  Du bruker også 21 points på å få en talent, imp. HT, NF og IS hjelper deg ikke som feral druid.

 

OoC proccer i feral forms også, om du ikke visste det. Dette er rimelig kjekt da det betyr en gratis maul / shred / claw / wathever. Spesielt i catform da alle attacks er instant.

 

En Feral build er ikke Feral / Restoration, men Feral / Balance. Husk at du er veldig avhengig av talents og gear for å få høye tall i combat loggen. "Of the tiger" er overraskende heftig for catform. Som resto druid har jeg 4 grønne items, 2 lilla (eye of hakkar og wristsguards of stability) og crap blues til grinde-gear, ~750AP, gjør mindre damage enn rogues med 650.

Agility+strength for alle penga. Som sagt, er resto druid så har NS og kraftige rejuv's, og 50% critchance på Regrowth, trenger ikke mye stamina i grinde gear da. (PvP'er utrolig sjelden).

5193595[/snapback]

 

 

Du går feral/resto pga jeg kan garantere deg at i instancer så må du heale, om ikke alltid, men ganske ofte.

 

NG er forsvar mot melee klasser, de treffer deg rimelig ofte, så at NG går av er ikke noe problem.

 

OoC proccer i forms nå ja, men jeg vil fremdeles si at feral\resto er mye bedre, hvis ikke du er 100% solo og aldri er med i grupper.

 

Gear er viktig ja, og en god druid har alltid flere sett med gear. Agi og str for solo og dmg, og int og sta + spi for healinggear.

 

Feral\resto er mye bedre i pvp og. I pvp må du ofte skifte form, og da hjelper det med litt talents i healing.

Lenke til kommentar

Hva skal du med NG om du skal sjangse på et den proccer? Total waste.

 

Ser ut som du blander PvP og dueller. Resto talents er bra i duels fordi da kan du leve ut en rolle vi virkelig kan, nemlig å outlaste fienden. I dagens PvP (BG / ganking) er det snakk om damage, damage og damage.

 

Det at man må heale i instancer er en myte. At det har hendt deg tyder på at du har kjørt PUG med 100% randoms hele tiden.

Når noen sier LFM Healer, sier man ikke ja fordi man er druid og så kjører catform, er du med som healer, ja da får du heale.

 

Spirit? En druid får 1 mana per 5 spirit. Mana / s er langt bedre. Mindtap, demonic guile, til og med clever hat er brukandes over masse spirit gear.

 

Skifte form ja, korrekt. Healing talents hjelper deg ikke til å skifte forms. Du løper ikke rundt å meleer i casterform. Ikke bli så forbanna avhengig av NS, det er ikke en så kickass talent som alle skal ha det til. Er langt bedre å faktisk knerte fienden før han har sjangs til å tvinge deg til å bruke en 3 minutters cooldown.

 

Et råd fra meg, med fair erfaring som level 60 druid, ikke bind deg for mye til NS. Lifesaver ja, men med gear + riktig talents trenger du ikke løpe lengre.

 

Ja, det kan være tøft å skaffe seg bra feral druid loot. Langt fra alle har tilgang til Hammer of bestial wrath, malfurions blessed bulwark, onyxia tooth pendant(eventuelt eye of hakkar), wristsguards of stability and so on, skal du ha gear til feral forms må du regne med å få rogues på nakken. Bare keep in mind at str betyr mer for oss enn agi, så la dem få SC chest osv :) Er dem like smarte passer dem str itemsa til deg.

 

Men men, hver sin spillestil I guess. Men skal du leke hard to get, så kjør fullt ut. Helt til innervate og imp. regrowth. Ikke lag en hybrid build siden vi ikke er hybrids, vi suger til det.

Lenke til kommentar

En druid sin styrke ligger i evnen til å overleve, ikke til å gjøre dmg. Og kan tenke meg at i rundt 80% av tilfellene blir druids brukt til healing først og fremst. Hva er vitsen med en druid i catform når du kan heller ta med en rogue som vil gjøre mye mer dmg. Kanskje i store guilds med hauger av prester kan druids få lov å dps på trashmobs.

 

Du blir fort avhenging av NS ja. Men det er en av de beste spellene til druid. Skifte ut av form mens du er under anngrep får å så heale seg opp til full health instant?NS er ikke bare for healing. Også grei viss du vil ha en instant root ut.

 

Gå feral\resto. Den lille ekstra dmgen du får fra balance er ikke verdt det.

Lenke til kommentar

fatti build du viste, stargazer.. først og fremst BØR en druid på 60 ha innervate, noe som gir deg 400% mana generation og 100% HP generation "in combat".. men mens man levler bør man satse enten feral eller balance... ville gått for balance og fått moonkin, siden dmg'en der er så høy i forrhold til bear/cat.. selv brukte jeg en balance/resto kombinasjon mens jeg levlet.. funket veldig bra for meg... :)

Lenke til kommentar

Hva skal jeg med NS til instant roots når jeg har NG på 100%? Netopp derfor man går etter 100% chance til NG proc for å gå en instant root.

 

Måten du beskriver Innervate på er feil, Anvli. Innervate øker mana regen med 400% og fjerner den såkalte 5 skekunders regelen. Altså, når du har innervate på deg, regener du mana 500% av normal regen fra spirit, selv om du caster spells. Innervate gjør ingenting med HP'n din.

 

I en feral build er OoC uvurdelig. NS er i en resto / outlast og den tidligere kalt swiftbuilden. Ikke kjør en hybrid med Feral og resto, da blir du som et helårsdekk, funker til begge men dårlig til alt.

 

Druids er ikke hybrids, vi er healere. Derfor får du mest ut av classen ved å gå restoration. Skal du fordype deg i feral krever det mer enn skarve talents i en hybrid build som likevel bevarer kjernen i druiden (healing), men du må kjøre fullt ut med fett gear.

 

Hybrid build = crap.

 

edit:

Og btw, på trashmobs, ikkeno vits i å heale for druids da (tenker raids). Paladiner blir bare sjeleglade for å kunne gjøre noe (OMGLOLZOR i pwn the druids im over them in za healing meter), og prester gjør en langt bedre jobb siden de har flash heals. Spamme starfire funker bedre på trashmobs. Bare holde rejuv oppe på MT og nuke i vei.

 

edit2:

Kan vel poste min build. Restobuild + det nødvendige i feral for visse abilities som er knall for grinding / litt pvp'ing.

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...505500105315051

Neste talent change skal inneholde subtley, dog ikke velg denne talenten før du begynner med endgame content, ikke enda har jeg funnet den talenten brukbar utenom i det siste da vi driver med BWL. Reflection, glem det. Glad vi ikke trenger å waste points der lenger for å få innervate. Som sagt får vi veldig lite ut av spirit, fordi vi er den eneste classen som kan gjøre nytte av alle de 3 (mangel på ord) "metodene", altså rage, energy og mana.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...