Gå til innhold

Temperatur på Pentium D 830


BlackDeath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Slutt å bekymre deg..

Jeg vet jo ikke hvilket HK det er snakk om, men jeg håper du er klar over at Bios ikke nødvendigvis oppgir "korrekt" temperatur.?

En annen ting er at temp når du står i Bios "Health screen" ligger betraktelig over idle-temp når du har bootet.

Faktisk er det tilnærmet samsvar mellom "Bios-temp" (i BIOS-meny) og load-temp i Windows (OS).

60 grader (fiktiv eller reell) er "peanuts" for en 830D.

Ved litt klokking og boxed kjøler vil 70-80 grader være mer regel enn unntak (ja.. da snakker vi om reell CPU-temp). Det vil også fort være 10-15 grader forskjell mellom lukket kabinett og "åpen løsning".. Så mye varme produserer nemlig disse "Prescott-kjernene"..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takk for hjelpen!

 

ASUS P5WD2 Premium er HK.

 

 

Kent

5189866[/snapback]

 

Det HK viser definitivt ikke for lav temp ihvertfall..

Har selv P5LD2 sammen med 830D..

Dette varmer godt.. :p

 

PS.

Har du bra kjøleløsning?

(Bruker selv TT Big Thyphoon).

Lenke til kommentar

Bruker standard kjøler fra Intel.

Fikk desverre bluescreen ved førstegangs installasjon mot intel raid kontrolleren. Brukte driveren som fulgte med på CD´n til HK, så nå skal vi teste med oppdatert driver fra nettet.

Windows CD´n er Eng XP med SP2.

 

Har du noen erfaringer med bluescreen på dette kortet?

Kjører Memtest 86 bra boot nå, og ingen feil blir raportert......

 

 

 

Kent

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg benytter som nevnt ett hk basert på i945p (P5LD2).. samt "good ol'" IDE..

Bruker pt. ikke SATA på ett eneste system.. og RAID er ikke no' tema... ennå..

(Sjekk profil.. jeg "tester/leker" med x antall system til enhver tid.. og gidder ikke bruke penger/tid på "server-based" oppsett for "seriøs" bruk).. :)

Og nei..

jeg har ikke sett en BSOD på lenge.. hverken på Intel eller AMD systemer (sist var ved litt heftig OC... med A64)..

Lenke til kommentar

Jeg kom over noe hos Asus som kanskje kan være til hjelp ved blåskjerm- problemer med ICH7R satakontrolleren som sitter på bla ditt hk.

 

Spørsmål:

I'm using 2 Hitachi SATAII HDDs on a motherboard with ICH7R chipset. After creating RAID and installing the ICH7R chipset driver, the Windows installation setup will stop with a blue screen error.  Any suggestion for resolving the problem?

 

Svar:

This is due to the HDD vendor who set SATA1 as default value for their new SATAII HDD.  Hitachi also releases one tool named Feature Tool which is used to change the settings to SATAII.  Please refer to the following link on Hitachi's website for detail.  http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

 

Nå har du vel en annen disk, men du kan jo i alle fall sjekke at jumper på disken er satt riktig.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det meste er på vei til å ordne seg nå.

Oppgraderte BIOS til siste versjon, fant ny IDE driver på sidene til Intel, slettet RAID´et i RAID kontroller BIOS´en. Definerte nytt RAID oppsett, og installerte Win XP på nytt.

 

Nu gaar alt saa meget bedre! :D

 

Takk for hjelpen til alle som bidro!

 

 

Kent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...