Poor Leno Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Har nå lastet ned DOSbox 0.6 (tror jeg) men vet ikke hvordan jeg bruker det! ... Noen som kan hjelpe meg? Takk, hilsen -Leno
endrebjo Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Du bruker det akkurat som MS-DOS. Først må du montere harddisken: MOUNT C C:\ Deretter må du velge harddisken: cd c: Deretter surfer du rundt på harddisken og finner programmet du vil kjøre (hvis du ikke vet hvordan du navigerer i DOS, så spør).
Poor Leno Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 Tenkte meg at det var som vanlig DOS ja, men saken er at jeg ikke har brukt DOS på 10 år elns! =) Men takk skal du ha for guiden! Skal skrive her hvis jeg får det til, eller ikke -Leno
Poor Leno Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 Eheh... Har mounta C og skrevet DIR! Lista kommer opp. Så skal jeg inn i en fil som heter "Sierra". Hva trykker jeg for å komme meg dit?
bleidd Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 I Windows, kjør CMD. Skriv HELP. Da får du opp de vanligste kommandoene. Du mener sikkert en mappe som heter Sierra. I så tilfelle: "cd sierra".
Poor Leno Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 ... "This program must be run under Microsoft Windows".... Da er det vel no feil med fila da...
Dr.Ittsekk Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 (endret) ... "This program must be run under Microsoft Windows".... Da er det vel no feil med fila da... 5190119[/snapback] Er det et gammelt dosbasert program du prøver å starte eller er programmet ment å kjøre i windows? Endret 22. november 2005 av Dr.Ittsekk
Propaganda Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 jeg får ikke mounta D disken min i det hele tatt.. merkelig greier... og av en eller annen grunn, så får jeg ikke opp de tegna jeg vil i DosBox, fordi det er annet oppsett på tastaturet, er det noen måte jeg kan copy/paste? jeg veit det funker i vanlig dos ledevindu, men får det ikke til i DosBox....
Poor Leno Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 Det har jeg også merket! Du må tenke CS på knappene! Det er "Den andre typen tastatur" som blir brukt. Iallefall; Jeg lastet ned Litil Divil (Masse gode minner :angel: ) Det installeres nå!
endrebjo Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 og av en eller annen grunn, så får jeg ikke opp de tegna jeg vil i DosBox, fordi det er annet oppsett på tastaturet, er det noen måte jeg kan copy/paste? jeg veit det funker i vanlig dos ledevindu, men får det ikke til i DosBox.... 5190153[/snapback] Hos meg er det:: = SHIFT + Ø ~ = SHIFT + | \ = < * = SHIFT + 8
endrebjo Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Engelsk tastaturoppsett..? 5191241[/snapback] Nei, men jeg tror programmet tror jeg har engelsk tastaturoppsett (og det blir feil i og med at jeg har norsk).
Poor Leno Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 Et siste spørsmål! =) Hvordan får jeg vinduet/ boksen som full skjerm?
Ehcoj Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Når du kommer inn i dosbox, må du trykke ctrl+f1. Der kan du velge hva de forskjellige knappene gjør, blant annet "fullscreen". Velg en knapp for fullscreen og bruk den.
endrebjo Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Et siste spørsmål! =) Hvordan får jeg vinduet/ boksen som full skjerm? 5192171[/snapback] Den vanlige standardkombinasjonen: Alt + Enter fungerer alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå