Gå til innhold

Drittlei GIGABYTE K8NNXP


Proton

Anbefalte innlegg

Nå er det nok!!

 

Mitt hovedkort tryner så det synger så snart jeg spiller musikk i 5 minutter. Da kommer en kvass grusom lyd og alt fryser.

 

Etter restart så detekteres ikke IDE diskene mine lengre (bare SATA på raid controller) som er min boot disk.

 

Jeg har rettogslett gittopp dette HK.

 

Er det noen som kan anbefale er STABILT HK til 754 og AMD 64 3200+ CPU?

til ca. 1000 - 2000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det nok!!

 

Mitt hovedkort tryner så det synger så snart jeg spiller musikk i 5 minutter. Da kommer en kvass grusom lyd og alt fryser.

 

Etter restart så detekteres ikke IDE diskene mine lengre (bare SATA på raid controller) som er min boot disk.

 

Jeg har rettogslett gittopp dette HK.

 

Er det noen som kan anbefale er STABILT HK til 754 og AMD 64 3200+ CPU?

til ca. 1000 - 2000 kr.

5186071[/snapback]

 

Har du de nyeste driverene? de finner du på nvidia.com

Har nesten det samme kortet som deg jeg (K8NSNXP) og har aldri hat nevneverdige feil der. Kanskje en ny bios gjør susen? ->bios<-

 

Skal du ha nytt hk så se på dfi sine kort eller se på prisguiden så får du søkt på noen kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip-rant>

Er det noen som kan anbefale er STABILT HK til 754 og AMD 64 3200+ CPU?

til ca. 1000 - 2000 kr.

5186071[/snapback]

Tja..

Jeg synes demokort (S754) til ca. kr.300 fra PS-Data.. eller ASRock sitt K8NUpgrade-NF3 til under 500kr funker aldeles glimrende..

Skal jeg bruke opp mot 2k på ett HK skal det være "versting-HK" for S939 og LGA775 til bruk med skamklokkede dual-core CPU(og super-RAM).

Men hver sin lyst..

:tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
<snip-rant>

Er det noen som kan anbefale er STABILT HK til 754 og AMD 64 3200+ CPU?

til ca. 1000 - 2000 kr.

5186071[/snapback]

Tja..

Jeg synes demokort (S754) til ca. kr.300 fra PS-Data.. eller ASRock sitt K8NUpgrade-NF3 til under 500kr funker aldeles glimrende..

Skal jeg bruke opp mot 2k på ett HK skal det være "versting-HK" for S939 og LGA775 til bruk med skamklokkede dual-core CPU(og super-RAM).

Men hver sin lyst..

:tease:

5186264[/snapback]

 

Har nå funne ut at det var corsair twinmos 3200LL minne mitt som sto for problemene. Har bytta ut til annet ikke twin corsair minne og det ser nå ut som om dette har blitt mere stabilt. Har ikke fått testa skikkelig enda.

 

Edit: rettelse - minnebrukkene som tryna var Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-2-6-T1, 400MHz

 

Noen som har hatt samme problem med de?

Endret av Proton
Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problem med et K8NSNXP. Heldigvis lot dette seg løse ganske lett ettersom jeg nettopp hadde oppgradert driverene til det interne nettverkskortet. Løste det hele med å installere forrige versjon av driveren etter å ha lest på nettet at flere opplevde ustabiliteter med denne versjonen. Har du forsøkt å installere alt på nytt, direkte fra cden som fulgte med kortet?

Lenke til kommentar
Jeg hadde lignende problem med et K8NSNXP. Heldigvis lot dette seg løse ganske lett ettersom jeg nettopp hadde oppgradert driverene til det interne nettverkskortet. Løste det hele med å installere forrige versjon av driveren etter å ha lest på nettet at flere opplevde ustabiliteter med denne versjonen. Har du forsøkt å installere alt på nytt, direkte fra cden som fulgte med kortet?

5387694[/snapback]

 

Ja jeg har prød det også. Mange klager også over de siste ATI driverne (5.11) men jeg tror jeg har prøvd alt og har funne ut at det var rammen som var synderen. Har enda ikke fått testa alt skikkelig da min Counter Strike og andre kule spill ikke lengre finnes på burken av anonym årsak ... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...