Gå til innhold

Anbefaling ny prosessor


bulldog

Anbefalte innlegg

Har en Northwood 2.4 med et Gainward 6800GT AGP skjermkort og 1 GB DDR ram. Finansene er ikke på topp, men jeg sikler virkelig på ny maskin.

 

Ser at jeg slipper unna med rundt om 4000 kroner for cpu og hovedkort og kan fortsette å ha resten av maskinen, så jeg har egentlig allerede bestemt meg for at jeg skal gå for en AMD 939 løsning, siden jeg da kan beholde skjermkortet og ikke trenger å investere i ny ram med en gang.

 

Spørsmålet er hvilken cpu jeg skal velge. Har sett på AMD 64 3800+ og AMD 64 X2 3800+. Hvilken av disse vil gi meg mest ytelse i spill? (Det er stort sett det maskinen skal brukes til. ) Har ikke fulgt med i timen på prosessorfronten så føler jeg trenger litt råd her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å lese litt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=455838&hl=

 

Der har du et HK som støtter både AGP og IDe disker. I tillegg har det Sata (både 1. og 2.generasjon) og PCIe spor. Herligheten koster bare 500 kroner og da har du masse muligheter fremover + godt med penger til en CPU. I tråden har du også din eget 'supportavdeling' ;)

 

Det er mye om klokking og resultater på forskjellige CPU'er omtalt i tråden også. Der finner du mao tips om det meste du trenger.

Jeg vill personlig gått for en-kjerne CPU hvis du i all hovedsak skal spille. Svært får spill idag har noe fordel av flerkjerne. Men hvem vet hva som skjer i morgen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...