Gå til innhold

xbox 360, brukbar dvd-avspilling?


Danny Mehan

Anbefalte innlegg

Mulig dette har blitt svart på før, men lurer på et par ting i forbindelse med 360..

 

Har et HDTV, og tenker å kjøpe 360 og bruke den som primær dvd-spiller opp mot tv. Vil dette være holdbart? I og med at den nå sender ut hd-signal til spillene, burde vel dvd-avspillingen være forbedret fra xbox1?

 

Ønsker ikke å gå til innkjøp av ny dvd-spiller, vil vente til neste generasjon kommer, men lurer på om 360 vil være holdbart i mellomtiden..

 

Kan man gjøre 360 sonefri? (regner med dette innebærer modding, altså umulig, men det blir litt latterlig å bruke den som dvd-spiller da)

Er det optisk utgang?

Kobler man til dvi eller hdmi inngang?

 

Hvordan er bildekvaliteten kontra en vanlig (god) dvd-spiller?

 

Håper det er noen heldige her inne som har prøvd maskinen til dette..

 

Noen som vet hvilken pris elkjøp har satt på den dyre pakken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, spilleren viser jo progressive bilder, det er bra.

Optisk utgang finner du på selve pluggen som går i XBox360.

Kablene du vil bruke er enten komponent eller VGA-plugg hvis du har inngang for det på din tv.

Det ryktes at det kommer en HDMi-kabel ut på nyåret.

 

Jeg vil tro XBox360 vil gjøre en helt grei jobb som dvdspiller på ditt tv.

Selvsagt kan man gå ut og legge 3-5.000,- for en egen dvdspiller, men som du nevner, kanskje man skal vente til neste generasjon.

Du har jo en HD-tv og ønsker derfor å kjøpe en framtidig dvdspiller som kan spille High Definition Video i form av HD-DVD eller BluRay.

Lenke til kommentar

Ok, så det beste resultatet vil være med en dedikert spiller som skalerer opp. Men det er uaktuelt å legge ut tusenlapper på ny dvd-spiller, når blue-ray spilleren står å venter på lagerne..

 

Så vil en xbox 360 som sender ut progressivt gi bedre bilde enn den Pioneer spilleren til tusen kroner jeg har idag?

 

Sånn som jeg ser det vil jeg ikke kunne spille sone 1/3, med x-box, den vil være mer tungvint å bruke som dvd-spiller, og vil bråke mer enn vanlig dvd. Så dette er ikke et argument for å kjøpe x-boxen. (Selvfølgelig kjøper man ikke xbox for å se film, men det hadde vært greit å få flere brukbare funksjoner for pengene!)

 

Jeg synes nemlig ikke Pioneer spilleren gir bra bilde når jeg sammenligner med dvd via dvi fra datamaskin, men dette gir jo ikke surround..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...