Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc på tur!


Anbefalte innlegg

har nettopp formatert pcen min da spill ikke funker som de skal. f.eks cs, der låser hele spillet seg når jeg velger open gl drivere. nå har jeg nettopp installert nfsu, og det samme skjer her! jeg har installert de nyeste skjermkortdriverene 121312837347 ganger. kan det være kortet som er skadet? før hadde jeg 100 fps uten prob i cs.

 

data specs: intel Pentium 4, 2.4 ghz, 512ddr ram. geforce ti 4600.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv litt eldre versjoner av skjermkortdriverene.

 

Hvilken strømforsyning har du?

5178534[/snapback]

 

hmm, skal prøve litt eldre drivere, men hvor finner jeg de? hvilken strømforsyning jeg har ? hmm, hva har det og si ?

5178552[/snapback]

Eldre drivere kan du finne på hjemmesider til produsenter av skjermkort. De har ofte velutprøvde versjoner som garantért vil passe.

 

Det er mulig at strømforsyningen din er for svak eller har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
Prøv litt eldre versjoner av skjermkortdriverene.

 

Hvilken strømforsyning har du?

5178534[/snapback]

 

hmm, skal prøve litt eldre drivere, men hvor finner jeg de? hvilken strømforsyning jeg har ? hmm, hva har det og si ?

5178552[/snapback]

Eldre drivere kan du finne på hjemmesider til produsenter av skjermkort. De har ofte velutprøvde versjoner som garantért vil passe.

 

Det er mulig at strømforsyningen din er for svak eller har tatt kvelden.

5178570[/snapback]

 

 

hmm, hvis den hadde tatt kvelden så hadde vell ikke pcen kunne slått seg på ? jeg har lastet ned powerstrip nå, og prøver igjen, men fremdeles det samme problemet. tror jeg tar ut kortet og stikker til en kompis og prøver det i hans maskin. så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar

jeg fant ut feilen! når jeg åpnet kabinettet så jeg det at chipset kjøleribba hadde løsnet og falt ned på skjermkortet. det ene "klipset" hadde løsnet fra hovedkortet. jeg dro ned til en kjenning og fikk han til å lodde det på for meg! han tok ikke en krone! :) så bar det hjem for å montere alt, med kjølepasta mellom ribba og kortet. heldigvis så er det følere på hovedkortet, slik at hvis kortet blir for varmt restarter pcen seg. (som skjedde hos meg en gang jeg jeg skulle spille cs) når jeg startet pcen opp igjen så jeg det at vifta på skjermkortet mitt gikk ikke i rundt. da var det et lite deksel som hindret dette. her var det en liten skrue der jeg kunne øke avstanden fra vifta. nå funker pcen topp, og cs og nfsu går som en drøm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...