Gå til innhold

Apple tastatur til pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har nettopp testa appletastaturet fra ein imac (kvitt), og det verka utmerka! Apple har ein appletast ala windowsknappen på vanlege tastatur, men denne fungerar som windowsknappen når tastaturet blei plugga i. I tilleg har tastaturet usbhub med 2 portar, perfekt for mus og kamera / mp3spelar.

 

når det gjeld musa vil eg fraråde den. Brukar sjølv ei slik på skulen og den er svært belastande på handleddet. Grunnen til dette er at ein trykker ned heile musa framme, altså brukar ein handleddet og ikkje fingeren. Gå heller for ei intellieye 1.1 eller logitech mus.

 

Tastaturetkostar 643 (kvitt) eller 649 (svart).

Kjempetastatur med kjempemoglegheitar med tanke på modding.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-11 23:10, skrev lavoll:


...når det gjeld musa vil eg fraråde den. Brukar sjølv ei slik på skulen og den er svært belastande på handleddet. Grunnen til dette er at ein trykker ned heile musa framme, altså brukar ein handleddet og ikkje fingeren...


:???: Hæ?! Selvfølgelig bruker du fingeren selv om du trykker ned "hele" musa framme!

 

MEN: Har man PC trenger man jo to museknapper...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 09:19, skrev Hoppesagåsa:

Lavoll har et poeng. Mac-musa er ubrukelig og belaster håndleddet unødvendig mye.


Forstår ikke helt hva dere snakker om her. :smile:

Har nå vært fornøyd bruker av Mac-musa i ett drøyt år. Jeg kan klikke hvor som helst på framre del av musa. Til og begynne med forsøkte jeg f.eks. å høyreklikke :oops: (tidligere PC-bruker). Har ingenting å si om jeg trykker på høyre/venstre eller hele framdelen.

 

Vet at mange mac-brukere bytter ut musa, men tror dette hovedsakelig kommer av at de ønsker en ekstra musknapp. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: NickFalk på 2002-10-14 11:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 09:19, skrev Hoppesagåsa:

Lavoll har et poeng. Mac-musa er ubrukelig og belaster håndleddet unødvendig mye.


 

Det problemet har ikke jeg. Dessuten bruker man fingeren når man trykker.

Hvar svak er du egentlig i håndleddet da mann? :razz:

 

Dessuten tror jeg det kanskje for noen er en vanesak.

 

Bruker ikke du Linux da Hoppesagåsa?

 

Men hvis man ikke liker mac-musa, kan man jo bare bytte til en vanlig mus, for OS X støtter flere knapper. Woohooo....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 12:27, skrev C. Alshus:

Hvar svak er du egentlig i håndleddet da mann? :razz:


 

Jeg har knekt mine spinkle håndledd mang en gang over ei Mac-mus.

 

Quote:


Dessuten tror jeg det kanskje for noen er en vanesak.


 

I India så jeg 80 år gamle menn bære minst 100 kilo på skuldrene opp bratte fjellstier. Det blir nok også en vane.

 

Quote:


Bruker ikke du Linux da Hoppesagåsa?


 

Gjør ikke du det også? :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 08:26, skrev phax:

hvor borkasta er det ikke og sitte med ei mus med bare en knapp!??? man har da tross alt fem fingre...


 

Hadde du bare ant hvor mange "hjemmebrukere" som sliter med hvilken knapp de skal trykke på.

*grøssss*

 

Dessuten har Mac OSX støtte for flerknappsmus

 

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-10-17 10:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 08:26, skrev phax:

hvor borkasta er det ikke og sitte med ei mus med bare en knapp!??? man har da tross alt fem fingre...



Personlig har jeg faktisk 10 fingre! :smile:

 

Forstår at én museknapp virker merkelig for windowsbrukere.

 

Hvis OS'et er bygd for én museknapp trenger man selvfølgelig ikke fler! Når det er sagt så har jo OSX støtte for toknappsmus, så det er nok litt stahet som gjør at Apple fremdeles kun lager enknappsversjoner.

 

Vi macbrukere er godt kjent med ctrl-tasten, da ctrl-click = høyre museknapp for de fleste av dere.

 

Det hender faktisk at jeg glemmer meg, og forsøker ctrl+click når jeg sitter på jobb-PC-PC'en også! :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...