Gå til innhold

Får ikke lyd på tv'en med S-Video...


TOO TRILL

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nylig en s-video-kabel bare for å prøve. Jeg koblet i kabelen i pc'en og rett i tv'en (har en innebygd greie) og jeg fikk bilde med en gang. Problemt er at jeg ikke får lyd fra tv'en når jeg ser på film gjennom pc'en, jeg må bruke høytalerene på pc'en for å få lyd. Dette kan være ganske plagsomt i og med at høytalerne er 5m unna tv'en og at det pleier å være litt svak lyd. Jeg har et HIS X800XL med catalyst 5.11 og control center (den nye). HVa må jeg gjøre for å få lyd på tv'en og ikke pc'en??

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du hadde fått lyd via svideo kabelen hadde du gjort noe Veldig feil :p

 

For å få datalyden på tven kan du kjøpe en kabel med jack kontakt i begge ender, ene jack'en i lineout på lydkortet, andre i headphones inngangen på tven

Endret av BKB
Lenke til kommentar
hvis du hadde fått lyd via svideo kabelen hadde du gjort noe Veldig feil  :p

 

For å få datalyden på tven kan du kjøpe en kabel med jack kontakt i begge ender, ene jack'en i lineout på lydkortet, andre i headphones inngangen på tven

5169658[/snapback]

 

Headphones _inngang_? Det finnes en headphones UTGANG, men det hjelper lite å koble PCen inn der, da lyden kommer UT derifra, den går ikke inn. :p

 

Det du må ha er en kabel med en 3,5mm jack i den ene enden, og 2 RCA hannkontakter i den andre enden:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304807&cks=PRL

 

Jacken kobles der du vanligvis kobler inn høyttalerne på lydkortet. RCA-kontaktene kobles til TVen.

Lenke til kommentar
hvis du hadde fått lyd via svideo kabelen hadde du gjort noe Veldig feil  :p

 

For å få datalyden på tven kan du kjøpe en kabel med jack kontakt i begge ender, ene jack'en i lineout på lydkortet, andre i headphones inngangen på tven

5169658[/snapback]

 

Headphones _inngang_? Det finnes en headphones UTGANG, men det hjelper lite å koble PCen inn der, da lyden kommer UT derifra, den går ikke inn. :p

 

Det du må ha er en kabel med en 3,5mm jack i den ene enden, og 2 RCA hannkontakter i den andre enden:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304807&cks=PRL

 

Jacken kobles der du vanligvis kobler inn høyttalerne på lydkortet. RCA-kontaktene kobles til TVen.

5171061[/snapback]

 

hehe, gikk litt fort i svinga der ja. mente selvf. line-in, som regel kompositt på baksida eller en av sidene på tven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...