TOO TRILL Skrevet 17. november 2005 Rapporter Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Jeg kjøpte meg nylig en s-video-kabel bare for å prøve. Jeg koblet i kabelen i pc'en og rett i tv'en (har en innebygd greie) og jeg fikk bilde med en gang. Problemt er at jeg ikke får lyd fra tv'en når jeg ser på film gjennom pc'en, jeg må bruke høytalerene på pc'en for å få lyd. Dette kan være ganske plagsomt i og med at høytalerne er 5m unna tv'en og at det pleier å være litt svak lyd. Jeg har et HIS X800XL med catalyst 5.11 og control center (den nye). HVa må jeg gjøre for å få lyd på tv'en og ikke pc'en?? Endret 17. november 2005 av St.Matias Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. november 2005 Rapporter Del Skrevet 17. november 2005 Regner med at du har en egen kabel for lyd? S-VHS kabler fører KUN video, ikke lyd!! Lenke til kommentar
BKB Skrevet 17. november 2005 Rapporter Del Skrevet 17. november 2005 (endret) hvis du hadde fått lyd via svideo kabelen hadde du gjort noe Veldig feil For å få datalyden på tven kan du kjøpe en kabel med jack kontakt i begge ender, ene jack'en i lineout på lydkortet, andre i headphones inngangen på tven Endret 17. november 2005 av BKB Lenke til kommentar
Big Hawk Skrevet 17. november 2005 Rapporter Del Skrevet 17. november 2005 , ja ja nu må ikke Big Hawk glemme at han har vært Noob en gang i tiden han også Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 hvis du hadde fått lyd via svideo kabelen hadde du gjort noe Veldig feil For å få datalyden på tven kan du kjøpe en kabel med jack kontakt i begge ender, ene jack'en i lineout på lydkortet, andre i headphones inngangen på tven 5169658[/snapback] Headphones _inngang_? Det finnes en headphones UTGANG, men det hjelper lite å koble PCen inn der, da lyden kommer UT derifra, den går ikke inn. Det du må ha er en kabel med en 3,5mm jack i den ene enden, og 2 RCA hannkontakter i den andre enden: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304807&cks=PRL Jacken kobles der du vanligvis kobler inn høyttalerne på lydkortet. RCA-kontaktene kobles til TVen. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 hvis du hadde fått lyd via svideo kabelen hadde du gjort noe Veldig feil For å få datalyden på tven kan du kjøpe en kabel med jack kontakt i begge ender, ene jack'en i lineout på lydkortet, andre i headphones inngangen på tven 5169658[/snapback] Headphones _inngang_? Det finnes en headphones UTGANG, men det hjelper lite å koble PCen inn der, da lyden kommer UT derifra, den går ikke inn. Det du må ha er en kabel med en 3,5mm jack i den ene enden, og 2 RCA hannkontakter i den andre enden: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304807&cks=PRL Jacken kobles der du vanligvis kobler inn høyttalerne på lydkortet. RCA-kontaktene kobles til TVen. 5171061[/snapback] hehe, gikk litt fort i svinga der ja. mente selvf. line-in, som regel kompositt på baksida eller en av sidene på tven. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 18. november 2005 Rapporter Del Skrevet 18. november 2005 Regner med at du har en egen kabel for lyd?S-VHS kabler fører KUN video, ikke lyd!! 5169573[/snapback] S-VHS er ikke det samme som S-Video. S-VHS er en forbedret utgave av VHS. S-Video er en teknologi for å overføre bilde via kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå