Gå til innhold

Mplayer & dvd avspillings problem


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke mplayer til å spille av dvd'er korrekt, den starter ofte ved feil tittel/kapittel sted ved oppstart og nekter å spille av noe annet enn den tittelen/kapittelet. På de dvd filmene den starter rett sted så spiller den bare av "kopi advarselen". Kommer andri inn i dvd menyen, noe som skaper litt irritasjon :hrm: spesielt siden mplayer er det eneste dvd avspillings programmet hvor jeg har fått deinterlacing til å funke. I xine(-lib) så funker dvd avspillinga perfekt men den nekter å gjøre no deinterlacing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ikke lenger enn å velge første filter i "video chain reaction" under postprocessing da låser hele xorg seg. Xine's innebyggde deinterlacing er ikke spesiellt god, så ifølge google skal denne kombinasjonen av postprocessing fjerne interlacing. 1. Tvtime: greedy2frame. 2 denoise3d. Men som sagt så langt kommer jeg aldri.

Lenke til kommentar

Ok, sist jeg bruke Xine så fungerte deinterlacing. Ikke det beste jeg har sett, men det fungerte. Vel, da får du bare holde deg til MPlayer. Det er da ikke _så_ vanskelig å velge spor manuellt (er vanligvis filmer med "dårlig" meny som du må spesifisere spor selv). Ogle er også et alternativ, men tror ikke den har deinterlacing i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...