Gå til innhold

Harddisk piper to ganger, pc slår seg av!


ovinn

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg ny data for litt sia (rundt 20sept., veldig fornøyd!), men det er en ting som irriterer meg litt:

 

Hvis jeg skal slå på pc'n, så står den littegrann uten at det kommer noe på skjermen, også piper den høyt to ganger, og slår seg av. Venter jeg litt og slår den på igjen funker den fint!

 

Noen ganger jeg restarter den er den også sånn men da slår den seg ikke av, bare piper to ganger, så jeg må trykke på restart knappen.

 

Hdd slår seg også av når dette skjer. Vet ikke helt hvilken disk det er, har to; en gammel WD og en ny Maxtor! Tror det er WD disken som slår seg av...

 

Noen som vet hva som kan være galt?

 

Er veldig takknemmelig for svar! :)

 

-Qvin-

 

EDIT: Specs står i sigg;) Men det er noen ganger den starter på heelt vanlig måte også..:S Skjønner ikke helt det...

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det vel hovedkortet som piper og ikke harddisken. Noe mer info om maskinen din er på sin plass (hovekort/PSU/skjermkort etc etc).

Du sier du har en gammel og en ny harddisk i en ny PC. Har du montert PCen selv? Er alt riktig montert? Var problemet der før du monterte den gamle harddisken i maskinen? Er PSU kraftig nok til å starte maskinen?

Lenke til kommentar
Her er det vel hovedkortet som piper og ikke harddisken. Noe mer info om maskinen din er på sin plass (hovekort/PSU/skjermkort etc etc).

Du sier du har en gammel og en ny harddisk i en ny PC. Har du montert PCen selv? Er alt riktig montert? Var problemet der før du monterte den gamle harddisken i maskinen? Er PSU kraftig nok til å starte maskinen?

5165533[/snapback]

Ja det er vel hk, mente det. Men det har nok en sammenheng med Disken, fordi den slår seg av etter det har pipi...

 

Hw jeg har:

ASUS A8N SLI Premium

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz "Venice"(@2.4GHz)

CLUB 3D Geforce 7800GT 256MB

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Maxtor DiamondMAX 10 250GB 7800rpm, 16 MB chache

Gammel WD 80GB

Bzerk 500Watt Psu

 

Jeg har montert den selv ja, alt er riktig satt opp, den funket veldig fint, før jeg formaterte første og andre gangen, men etter jeg hadde formatert andre gangen, da begynte den å pipe.

 

Jeg satte inn den gamle og den nye disken samtidig, kjøpte alt nytt til konfirmasjonen, bare den gamle disken som ikke er ny.

 

PSU skal være kraftig nok den. Har i tillegg:

 

Dvd-brenner(skjelden brukt)

Floppy(skjelden brukt)

2 Katoder

3 80mm vifter

1 Laser LED

Sound control

Viftestyring

 

Den skal være kraftig nok den da?

 

-Qvin

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Dette er foreslått i mange tilsvarende tråder: Fjern alt unødvendig og forsøk å starte maskinen. Hvis dette går bra monterer du inn del for del og starter på nytt. Jeg forutsetter at du har lagt inn alle hovedkort og skjermkortdrivere.

 

Maxtor harddiksen din er vel SATA og den andre, er den PATA?

Lenke til kommentar
Dette er foreslått i mange tilsvarende tråder: Fjern alt unødvendig og forsøk å starte maskinen. Hvis dette går bra monterer du inn del for del og starter på nytt. Jeg forutsetter at du har lagt inn alle hovedkort og skjermkortdrivere.

 

Maxtor harddiksen din er vel SATA og den andre, er den PATA?

5165620[/snapback]

Jeg tok ut alt en gang og satte det inn litt for litt, men samme problemet hele veien.

Maxtor disken min er S-ATA, den andre er en IDE hdd...

 

Hva er PATA? Samme som IDE?;S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Satt på pcn, og skulle til å legge meg i går... Da jeg nesten hadde sovna, peip det faen meg to ganger igjen, og pcn bare sto der med svart skjerm:S Jeg bare slo den av, gadd ikke pese mer med det. Ingen som har forslag til hva som kan være galt da? Jeg vurderer sterkt å kjøpe med en til hdd, og "flytte" over OS til den elns, og kvitte meg med den gamle! Den bråker når den jobber, gjør ikke den andre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...