Gå til innhold

Web builder for "idioter"


photoguy

Anbefalte innlegg

Har null peiling paa html koding og slikt, men skulle gjerne laget en egen internettside. Har proevd BlueVoda, som er gratis, men fant plutselig ut at den kun kan laste opp internettsider til sitt eget webhotell.

 

Saa da er spoersmaalet: Finnes det gode brukervennlige web developer programmer, som ikke er "gratis" fordi de er laast opp til et bestemt hotell? Og som helst er freeware...

 

Haaper noen har tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk!

 

Lastet den ned, sitter å knoter med den. Synes det er rart at bildet på programmet ikke tilsvarer det jeg ser på preview, altså, størrelse og plassering av objekter i forhold til hverandre.. En overskrift feks som i programmet går over hele vinduet, er bare i hjørnet på preview..

 

Men er vel bare å se på preview litt ofte.. :-)

 

Andre som har tips om programmer som ikke er bundet til et webhotel?

 

:-)

Lenke til kommentar
Frontpage lager meget stygg kode og prøver ikkje eingong å følge W3C, noko som fører til at det vert problem med å sjå sidane i andre nettleserar en IE.

5168783[/snapback]

 

Det er det ikke bare Frontpage som gjør. Er et utbredt problem. Derfor jeg helt sluttet å bruke WYSIWYG-editorer, og gikk over til å kode alt selv i Notepad++ i stedet.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke lære deg html og css? Tar deg maks en tre-fire dager, og det er nyttig å kunne om du bruker WYSIWUG-editorer også, ettersom disse har en lei tendens til å innimellom lage kode som ikke er helt top notch.

5168705[/snapback]

 

Hehe, ja du har veldig rett der ass. Burde absolutt lære meg html.

Bare det med tiden da.. hehe :)

Lenke til kommentar
Frontpage lager meget stygg kode og prøver ikkje eingong å følge W3C, noko som fører til at det vert problem med å sjå sidane i andre nettleserar en IE.

5168783[/snapback]

 

Noe som er en "sannhet" basert mer på tro enn på fakta. At det har vært problemer med tidligere versjoner av Frontpage er det ikke tvil om. Den siste utgaven (2003) har fått svært mye bedre tilbakemeldinger i forhold til alle tidligere ankepunkter.

Lenke til kommentar

Da har jeg søkt meg igjennom hele forumet og endelig fant jeg posten jeg så etter:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=427320

Frontpage lager møkk kode og man bør holde seg unna.

Du kan titte i Denne diskusjonen

der burde du finne noen gratis WYSIWYG editorer som klarer jobben bedre.

Men vil ambefale deg å lære deg html, er ikke så hardt og da slipper du å forgifte internett :)

Lenke til kommentar
Da har jeg søkt meg igjennom hele forumet og endelig fant jeg posten jeg så etter:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=427320

Frontpage lager møkk kode og man bør holde seg unna.

Du kan titte i Denne diskusjonen

der burde du finne noen gratis WYSIWYG editorer som klarer jobben bedre.

Men vil ambefale deg å lære deg html, er ikke så hardt og da slipper du å forgifte internett :)

5171665[/snapback]

 

Jeg ser ikke noe i den posten som beviser noe som helst av disse påstandene. Det nærmeste må vel være din kommentar:

 

Dokumentasjonen ligger i at frontpage lager usansynlig uryddig å unødvendig kode.

Somsagt, punktum.

 

De som oppfatter det som bevis nok må gjerne gjøre det. Jeg velger å ikke forholde meg til religiøse tilnærminger.

Lenke til kommentar
hadde du lest en side ville du funnet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=4294118

 

Henrik gjorte en test som beviste det :)

5171770[/snapback]

 

Ja, jeg har lest den og jeg har også tidligere avvist den av samme grunner som nå (noe du ville sett om du leste videre):

 

Å kjøre en test på en enkel side og avgjøre fakta "en gang for alle" ut fra det er meningsløst tøv. Går du på en høgskole bør du ha fått med deg det. "Testen" er gjort med en tidligere versjon av FP og som sagt her (og i den tidligere tråden) har man gjort vesentlige endringer i den siste versjonen.

Lenke til kommentar

Etterhvert som man lager sider er det ikke til å unngå å måtte kode litt selv. Dette er ikke så altfor vanskelig, bare man starter basic og bygger seg opp med tiden. Det samme gjelder innen f.eks. programmering i C++ og andre språk, start med det grunnleggende, ellers vil det blir veldig veldig forvirrende. Og det beste med alt, man har full kontroll over koden, og har ingen program å skylde på om det skulle oppstå feil.

Lenke til kommentar
Etterhvert som man lager sider er det ikke til å unngå å måtte kode litt selv. Dette er ikke så altfor vanskelig, bare man starter basic og bygger seg opp med tiden. Det samme gjelder innen f.eks. programmering i C++ og andre språk, start med det grunnleggende, ellers vil det blir veldig veldig forvirrende. Og det beste med alt, man har full kontroll over koden, og har ingen program å skylde på om det skulle oppstå feil.

5171924[/snapback]

 

Finnes det noen gode tutorials på nett for å lære html og annen koding for internettsider?

 

:)

Lenke til kommentar
Etterhvert som man lager sider er det ikke til å unngå å måtte kode litt selv. Dette er ikke så altfor vanskelig, bare man starter basic og bygger seg opp med tiden. Det samme gjelder innen f.eks. programmering i C++ og andre språk, start med det grunnleggende, ellers vil det blir veldig veldig forvirrende. Og det beste med alt, man har full kontroll over koden, og har ingen program å skylde på om det skulle oppstå feil.

5171924[/snapback]

 

Finnes det noen gode tutorials på nett for å lære html og annen koding for internettsider?

 

:)

5172520[/snapback]

 

http://www.w3schools.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...