Gå til innhold

Thermaltake TAI-CHI, er det noe bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vannkjølingssettet følger med så vidt jeg har forstått, men man får jo fantastisk lite for pengene her da... VAnnkjølinga kan ikke måle seg med god luftkjøling, og kabinettet har ingen fordeler utover et vanlig aluminiumskabinett. Jeg ville mye heller kjøpt et stacker og separat vannkjøling, resultatene med det vil bli mye bedre...

Lenke til kommentar
Vannkjølingssettet følger med så vidt jeg har forstått, men man får jo fantastisk lite for pengene her da... VAnnkjølinga kan ikke måle seg med god luftkjøling, og kabinettet har ingen fordeler utover et vanlig aluminiumskabinett. Jeg ville mye heller kjøpt et stacker og separat vannkjøling, resultatene med det vil bli mye bedre...

5161929[/snapback]

 

"kabinettet har ingen fordeler utover et vanlig aluminiumskabinett" Hva begrunner du dette med?

 

Slik jeg har tolket beskrivelse og tester av kabinettet så er sidene og toppen utformet som en kjøleribbe. Det vil si at den varme luften på innsiden av kabinettet vil bli nedkjølt raskere en med et tradisjonelt aluminiumskabinett.

 

"VAnnkjølinga kan ikke måle seg med god luftkjøling". Går ut fra at dette var en spøk!

 

Tror ikke det er verd de ekstra kronen det koster i forhold til et Stacker eller TT Armor for den slags skyld men det er jo god plass i kabinettet da.

Lenke til kommentar
"kabinettet har ingen fordeler utover et vanlig aluminiumskabinett" Hva begrunner du dette med?

 

Slik jeg har tolket beskrivelse og tester av kabinettet så er sidene og toppen utformet som en kjøleribbe. Det vil si at den varme luften på innsiden av kabinettet vil bli nedkjølt raskere en med et tradisjonelt aluminiumskabinett.

 

"VAnnkjølinga kan ikke måle seg med god luftkjøling". Går ut fra at dette var en spøk!

 

Tror ikke det er verd de ekstra kronen det koster i forhold til et Stacker eller TT Armor for den slags skyld men det er jo god plass i kabinettet da.

5164991[/snapback]

 

hehe, jeg var visst litt kjapp på avtrekkeren der, at vannkjøling ikke kan måle seg var vel å ta litt hardt i ja... Men det jeg ville frem til var at vannkjølinga ikke akuratt er high end, den benytter samme blokka som BW go har en pumpe som er spesifisert til 84liter i timen! Jeg tror en god luftkjøler vil kunne gjøre samme nytten. At jeg skriver at den ikke har noen fordeler utover et vanlig alu kabbinett, betyr at jeg mener de aluprofilene/ribbene, har en meget liten effekt på kjølinga, kabbinettet har dog mange fine perforeringer på sentrale plasser, men jeg liker å ha kontroll på hvor luftkommer inn og går ut, da jeg lever i et støvete klima ;)

 

Bottom line: dette kabinettet er overhodet ikke verdt 3k...

 

Går det ann og plugge inn ekstra "ledninger" i den pumpa som følger med slik du kan ha vannkjøling på skjermkortet og?

5165806[/snapback]

 

ja det er ingen problem...

Lenke til kommentar
Vannkjølingssettet følger med så vidt jeg har forstått, men man får jo fantastisk lite for pengene her da... VAnnkjølinga kan ikke måle seg med god luftkjøling, og kabinettet har ingen fordeler utover et vanlig aluminiumskabinett. Jeg ville mye heller kjøpt et stacker og separat vannkjøling, resultatene med det vil bli mye bedre...

5161929[/snapback]

 

"kabinettet har ingen fordeler utover et vanlig aluminiumskabinett" Hva begrunner du dette med?

 

Slik jeg har tolket beskrivelse og tester av kabinettet så er sidene og toppen utformet som en kjøleribbe. Det vil si at den varme luften på innsiden av kabinettet vil bli nedkjølt raskere en med et tradisjonelt aluminiumskabinett.

 

"VAnnkjølinga kan ikke måle seg med god luftkjøling". Går ut fra at dette var en spøk!

 

Tror ikke det er verd de ekstra kronen det koster i forhold til et Stacker eller TT Armor for den slags skyld men det er jo god plass i kabinettet da.

5164991[/snapback]

 

De ribbene vil ha NULL funksjon som kjøleribber med mindre det står på en veldig kald plass da, dette er nok noe de har funnet på for å "lure" folk, personelig synest jeg disse ødelegger kabinettet . :no:

Lenke til kommentar
De ribbene vil ha NULL funksjon som kjøleribber med mindre det står på en veldig kald plass da, dette er nok noe de har funnet på for å "lure" folk, personelig synest jeg disse ødelegger kabinettet . :no:

5172205[/snapback]

 

Det er ved lav delta t (temperaturdifferanse) at kjøleribber virkeligt kommer til nytte. Om dette er verd å betale ekstra for eller om det pynter på kabinettet blir en smakssak.

 

Personlig synes jeg at TAI-CHI er et mitt på treet kabinett når det gjelder utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...