Gå til innhold

EOS 350D for amatør.. Duger det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sigma objektivet er for Nikon etter det som står i teksten. Prøv å finn et som er beregnet for Canon innfatning. Ellers så er det bare å lese på alle tidligere topicer om 350D. Der står vel det som er verdt å sies om 350`n.

Objektivet er ikke så veldig lyssterkt på ytre zoomområde. Men det er sikkert greit nok for midt-på-dagen fotografering. Inne så vil du nok mangle en del lys.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tror nok du blir fornøyd med dette utstyret.

 

Canon EOS350D er et glimrende kamera, og kan bygges ut med kvalitetsoptikk når og om du føler for det. For en "amatør" kan det være greit å ha 1 objektiv å forholde seg til, slik at en slipper å bytte og slik at en alltid har ønsket brennvidde tilgjengelig.

 

Det er imidlertid enorme forskjeller på optikken i de forskjellige objektiver, så jeg anbefaler deg å lese det du finner av tester på nettet før du bestemmer deg.

 

Jeg ville nok heller valgt en minnebrikke fra Lexar eller Sandisk, men de koster noen kroner mer.

 

Lykke til med handelen!

 

Mvh

Fready

Lenke til kommentar

Ja, that's the one. :)

 

Til prisen må jeg si at jeg er veldig fornøyd med objektivet. Sammenlignet med kitobjektivet til mitt D50 (18-55'en) er dette langt bedre. Tester jeg har lest har også gitt det bra omdømme. I nyeste nummer av det norske "Digital Foto" som kom for en uke siden, ble det testet og kom bra ut. Se også på tester hos www.ephotozine.com - der er det testet + Sigma 18-200 og muligens den 28-300'en du først hadde tenkt deg også.

Lenke til kommentar

Det er ikke akurat tester, men mere brugererfaringer man kan finde på Fred Miranda

 

jeg købte faktisk sigmas 18-125 på baggrund af anbefalinger der. jeg har desværre ikke skudt nok med den til at bedømme den.

 

men 250D kan kun anbefales. mange klager over den er for lille, men det har ikke været et problem for mig.

 

Sigmas 70-300 APO macro II har jeg taget gode billeder med, men den skal bruge meget lys ! så er du til billeder fra håndboldkkampen i hallen, så skal du nok spare ligt mere og gå efter en 70-200 f2,8 eller f4

Lenke til kommentar

Jeg vil også støtte valget av Sigma 18-125 for en amatør. Har det selv, og er i stand til å ta utmerkede bilder med det. Kan være litt uskarpe i ytterste zommområde (110mm +).

 

Den store fordelen med å start med dette objektivet er at du får et stort zoom-område å starte med, som etterhvert vil gi deg good innsikt i hvilke brennvidder du eventuelt vil kjøpe objektiver av høyere kvelitet til senere. Kjøper du et dyrt objektiv med mindre omfang nå vil du kanskje finne ut at du ikke har den/de brennviddene du gjerne skulle hatt. (PS: Husk at dyrere/original-objektiver ofte har høyere bruktpris, dvs. en bedre investering)

Lenke til kommentar

...men er du helt låst fast på 350D? Dynax 5D har i senere tester dirtekte blitt anbefalt foran 350D og D50. Mye pga bildestabilisatoren inni kameraet. Det vil indirekte gjøre alle objektiver bedre. Kit linsen til KM 5D er også fra 18-70, altså noen og 20mm lenger. Det blir også sett på som bedre enn canon kit linsa.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...