Gå til innhold

Treig nedlasting med BitTorrent


Josh!

Anbefalte innlegg

Jeg bruker BitTorrent klienten Azureus og før brukte jeg den vanlige BitTorrent klienten.

 

Men med begge to så tar det utrolig lang tid å laste ned! Jeg har hørt at BitTorrent nettverket skal være rask til å laste ned store filer, men det er ikke tilfelle i mitt tilfelle.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss noen ikke nevnte det så kommer det også annpå antall seeds.... altså om filen du laster ned er populær.

Selv laste jeg nettopp ned 5gb elns, det tok ikke mer enn en uke.. då står dataen på når jeg kommer jeg fra skolen til jeg legger meg. Det er ikke mye, og hastigheten er ikke høy heller...

Bare slapp av du får som oftest det du har begynt å laste ned... etter et par uker..

Lenke til kommentar
5GB på en uke?!  Jeg laster ned såpass over natten...  :p

5164818[/snapback]

 

 

Alle torrents har jo ikke flere seeders enn leechers da.

5165261[/snapback]

 

Nei, det er helt korrekt. Det trenger jeg heller ikke ha for å laste ned såpass over natten. Gjelder bare å bruke trackere hvor det er seeds med gode linjer. ;) 5GB på en uke er ikke mye uansett... Eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Nå har jeg åpnet portene etter slik det står på portforward.com.

Tar det lang tid før Azureus begynner å laste ned skikkelig(?), fordi når nedlastingen starter går det utrolig sakte.

5172451[/snapback]

 

Kommer litt ann på trackeren, men det tar ofte litt tid før man får koblet opp til nok peers til at farten blir god.

5173308[/snapback]

 

Bittorrent går jo ut på at en som regel får høyere nedlastingshastighet ved å laste opp med høy hastighet (gjelder ikke når det er mange gode seeds), og for å laste opp må man jo ha noe Å laste opp, altså må man laste ned en del før en har nok data til å laste opp med høyere hastighet og da pleier nedlastingshastigheten å øke også .

 

Litt rotete, men dere skjønner :p

Lenke til kommentar
5GB på en uke?!  Jeg laster ned såpass over natten...  :p

5164818[/snapback]

 

 

Alle torrents har jo ikke flere seeders enn leechers da.

5165261[/snapback]

 

Nei, det er helt korrekt. Det trenger jeg heller ikke ha for å laste ned såpass over natten. Gjelder bare å bruke trackere hvor det er seeds med gode linjer. ;) 5GB på en uke er ikke mye uansett... Eller? :dontgetit:

5165603[/snapback]

 

Du har jo rett da, men det finnes selvfølgelig folk med lavere internett hastigheter.

Har man 2Mb linje går det helt fint ann å laste ned 20GB data på et døgn fra populære trackere...hmmm jaja 20GB med 2Mb linje er jo nesten full belastning av hele up og down linjen.

Lenke til kommentar

kan godt være flere seeders enn leechers, spesielt på små og populære filer. på store filer vil det alltid være flere leechers.

 

Man vil ikke få bra fart med bittorrent med mindre man åpner port i routeren (standard er 6881), for guider kan man gå på www.portforward.com

 

husk å still inn slik at Azureus ikke bruker mer enn 2/3 av utlinja de, slik at farten ned ikke blir strupet.

 

programmet må også få fri tilgang til internett av brannmuren din.,

Endret av AnabOle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...