Gå til innhold

Bruke mac-skjerm til PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det de nye LCD-skjermene med sølvgrå aluminiumramme er det vanlig DVI-kabel som gjelder, der det de eldre LCD-skjermene er det vel en litt mere sær standard, man får kjøpt overgang hos apple, men disse koster ca 900 kr (heter DVI-til-ADC-adapter på applestore).

 

Ellers er det vewrdt å merke seg at skjermene til Apple (ikallefall de nyere) har OSD som er styrt av OS X, dette resulterer i at man feks ikke kan stille fargetemp. på skjermen på en pc (såvidt jeg leste fra testen på www.tomshardware.com).

Endret av vembi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

De nye alu versjonene fungerer på vanlige pcer, men vær klar over at de er kresne så det holder når det kommer til hvilke skjermkort de kan brukes på. Matrox f.eks fungerer ikke med de nyeste apple skjermene (alu).

 

Eneste du kan stille på skjermen er lysstyre, men standard trenger en ikke stille på annet heller.

 

Er det alu versjonen av skjermen han kan få ville jeg uten tvil tatt imot med engang, og heller prøvd meg fram med skjermkortet hvis dette viser seg å ikke fungere. Har prøvd skjermen på 2 nvidia kort (4200 et eller annet og 6600gt fra gigabyte, funka fint på begge)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...