Gå til innhold

Unlocked HD uten eeprom


sjoko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, dette skal fungere med softmod også, så lenge du ikke har klart å ødelegge hele biosen (noe som er tvilsomt om du kun har unlocked)..

5156247[/snapback]

 

Jeg prøvde å boote med en HDprep cd, men x-box kom bare opp med feilmelding om at jeg måtte kontakte service senter... Det virket som at x-box'en ikke ville boote uten en "locked" HD... :cry::cry:

Lenke til kommentar
Vanligvis er det kun det originale xbox dashboardet som trenger låst harddisk, er du sikker på at du ikke har klart å surre til bios også?

5156294[/snapback]

 

Mener det.. Har ikke vært inne på noen funksjoner som skulle "kludre" til bios på noen måte. Jeg hadde i org. disk og bootet med med HDprep cd, og unloocked HD'en. Etter det ville ikke x-box'en boote. Og jeg klarer ikke å locke HD'en fra en vanlig maskin da jeg ikke har backup av eeprom.bin. Er jeg doomed? Eller fins det noen håp? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med soft mods, men en del erfaring med andre typer modding av xbox.

 

Jeg ser to løsninger:

 

(1) Sett inn en modchip som har en pre-flashet moddet bios. Da vil boxen kunne lese fra en unloced HD.

 

(2) Denne løsning forutsetter at min antagelse om at det ble tatt backup automatisk når du unlocked HD, er riktig. Ta ut HD fra xbox og koble den til en PC. Få tak i et program som kan lese en xbox HD. Husker ikke i farten hva det heter (tror det er noe sånt som FATXplorer el.). Det har i alle fall franske menyer. Søk litt rundt på xbox-scene.com og du vil sikkert finne det riktige navnet. Da vil du kunne lese xbox HD fra PC. På stasjon C enten i rot eller i en folder, vil du trolig finne en backup som ble tatt automatisk når du unlocket HD og som inneholder HD nøkkelen. Jeg tror det er et .txt dokument som heter noe med HD ett eller annet. Åpne i notepad og lagre på PC. Deretter bruker du de programmene som fremgår av denne guiden:

 

http://www.xbox-scene.com/articles/no-modchip-hdd-swap.php

 

til å locke HDen med nøkkelen du hetet fra xboxen. Jeg har brukt samtlige programmer som det henvises til i guiden og det funker. Men det anbefales at du har en viss kjenneskap til PC, bygging og programvare.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen erfaring med soft mods, men en del erfaring med andre typer modding av xbox.

 

Jeg ser to løsninger:

 

(1) Sett inn en modchip som har en pre-flashet moddet bios. Da vil boxen kunne lese fra en unloced HD.

 

(2) Denne løsning forutsetter at min antagelse om at det ble tatt backup automatisk når du unlocked HD, er riktig. Ta ut HD fra xbox og koble den til en PC. Få tak i et program som kan lese en xbox HD. Husker ikke i farten hva det heter (tror det er noe sånt som FATXplorer el.). Det har i alle fall franske menyer. Søk litt rundt på xbox-scene.com og du vil sikkert finne det riktige navnet. Da vil du kunne lese xbox HD fra PC. På stasjon C enten i rot eller i en folder, vil du trolig finne en backup som ble tatt automatisk når du unlocket HD og som inneholder HD nøkkelen. Jeg tror det er et .txt dokument som heter noe med HD ett eller annet. Åpne i notepad og lagre på PC. Deretter bruker du de programmene som fremgår av denne guiden:

 

http://www.xbox-scene.com/articles/no-modchip-hdd-swap.php

 

til å locke HDen med nøkkelen du hetet fra xboxen. Jeg har brukt samtlige programmer som det henvises til i guiden og det funker. Men det anbefales at du har en viss kjenneskap til PC, bygging og programvare.

 

Lykke til.

5156616[/snapback]

 

Jeg skal prøve når jeg komemr hjem fra jobb. Tusen takk for info!

Lenke til kommentar
Jeg har ingen erfaring med soft mods, men en del erfaring med andre typer modding av xbox.

 

Jeg ser to løsninger:

 

(1) Sett inn en modchip som har en pre-flashet moddet bios. Da vil boxen kunne lese fra en unloced HD.

 

(2) Denne løsning forutsetter at min antagelse om at det ble tatt backup automatisk når du unlocked HD, er riktig. Ta ut HD fra xbox og koble den til en PC. Få tak i et program som kan lese en xbox HD. Husker ikke i farten hva det heter (tror det er noe sånt som FATXplorer el.). Det har i alle fall franske menyer. Søk litt rundt på xbox-scene.com og du vil sikkert finne det riktige navnet. Da vil du kunne lese xbox HD fra PC. På stasjon C enten i rot eller i en folder, vil du trolig finne en backup som ble tatt automatisk når du unlocket HD og som inneholder HD nøkkelen. Jeg tror det er et .txt dokument som heter noe med HD ett eller annet. Åpne i notepad og lagre på PC. Deretter bruker du de programmene som fremgår av denne guiden:

 

 

 

http://www.xbox-scene.com/articles/no-modchip-hdd-swap.php

 

til å locke HDen med nøkkelen du hetet fra xboxen. Jeg har brukt samtlige programmer som det henvises til i guiden og det funker. Men det anbefales at du har en viss kjenneskap til PC, bygging og programvare.

 

Lykke til.

5156616[/snapback]

 

Hei igjen... Finner ingen HDkey.txt i disken.. Vil det si at jeg er "doomed"?

 

R

Endret av sjoko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...