Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Port Forwarding med SMC 7004ABR


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å åpne porter på routeren min, som er en SMC Barricade 7004ABR v2.

Så vidt jeg har forstått skal man gå til Virtual Server, og skrive inn porten man vil åpne der, og hvilken protokoll som skal åpnes. Jeg har også prøvd å bruke "Special Applications" for å åpne de, men dette fungerte heller ikke. Tutorialen på portforward.com fungerte ikke.

ISPen min (online.no) sier de ikke har blokkert noen porter.

Noen som har en idé om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hørtes veldig bra ut :)

Må bare finne ut hvordan.. Vil nødig gjøre noe feil her :p

5154029[/snapback]

 

Du må sette opp NAT tabellen... har en slik router selv, og slet veldig... trodde alt var gjort rett, og letet lenge etter feilen... prøvde også å sette opp Virtual server i tillegg til Nat oppføringene, uten at det hjalp... fant til slutt ut at det var routeren fra NGT som var problemet, det lå inne en default portforwarding der som måtte slettes først (den overstyrte den som jeg selv hadde lagt inn på routeren fordi den lå først)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ved hjelp av Hr. Teknisk Støtte fra telenor gjort modemet om til et bridge-modem, men problemet finnes fremdeles. Jeg får ikke åpnet noen porter ved hjelp av virtual server og special applications.

 

EDIT: Kan legge til at jeg i Azureus ikke får grønn mann, bare gul, noe som visstnok tilsier at jeg har et NAT-problem.

Endret av LordHaart
Lenke til kommentar

I advanced setup, prøv å skru av firewall under "Firewall"-"Advanced"-"Firewall Options" ,marker "disable".

Dette vil åpne alle portene til maskinen og vil vise deg om problemet ligger

i firewall konfigurasjonen.Du kan evt. bruke windowsbrannmuren istedet...

Jeg er ingen expert men har blitt flink til å eliminere meg frem til løsninger

når jeg sitter fast...Hjelper også mye hvis du skriver mer detaljert hvilke

innstillinger du du har satt opp routeren med o.sv. ...mer detaljer vil øke sjansen for at vi andre som ikke sitter foran din maskin kan forstå hvor

problemet ligger....

Lenke til kommentar

Resultat: I stedet for å få Timeout på port scan fikk jeg closed. Problemet må ligge et annet sted. Siden ruteren utgjorde en forskjell er det vel nærliggende at problemet ligger utenfor ruteren?

edit:typo

 

EDIT2: etter å ha sjekket en av portene jeg prøvde å åpne på whatsmyip.org, fikk jeg:

 

Closed

Error Number: 61

Connection refused

 

Noen som får noe ut av dette?

Endret av LordHaart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...